افزایش تعهدات بیمه‌ای برای داروهای اسکیزوفرنی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهرداد الهامی در خصوص چگونگی پوشش بیمه‌ای داروها از سوی سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت ارتقای پوشش داروهای مورد نیاز بیمه‌شدگان را از دو مسیر و دو بخش پیگیری می‌کند. یک بخش بیمه پایه است که از طریق شورای عالی بیمه سلامت مراحل قانونی آن طی می‌شود و بعد از تصویب، جنبه اجرایی می‌یابد و به بسته خدمات پایه اضافه می‌شود. بخش دیگری نیز از طریق صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، مازاد بر بیمه‌های پایه پوشش داده می‌شود که می‌تواند هم شامل داروهای غیر بیمه‌ای باشد و هم شامل بخشی از فرانشیز داروهای بیمه‌ای.

وی افزود: در سال گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شد، به عنوان مثال در درمان بیماری اسکیزوفرنی بسته‌ای تصویب شد که بخشی از آن بسته‌ دارویی بود و پنج دارو و مجموعا 15 کد ژنریک در دزهای مختلف به تعهدات بیمه پایه اضافه شد و برای این بیماران تحت پوشش قرار گرفت.

معاون دفتر خدمات تخصصی و فوق تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: در خصوص بیماری‌های دیگر هم اقداماتی در دست انجام است، به عنوان مثال در حوزه سرطان سینه مباحث مربوط به کارهای اجرایی و همچنین بررسی‌های فنی در دبیرخانه شورای عالی بیمه در حال انجام است که بعد از تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.

الهامی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در بسته‌های قبلی طرح دارویار ایجاد نشده است و این‌ موارد مازاد بر بسته‌های قبلی و ارتقا و تکمیل بسته‌های قبلی است، اقدامات مذکور در قالب طرح دارویار و بسته‌های بیمه پایه و داروهای تحت پوشش صندوق صعب‌العلاج بوده و کماکان نیز ادامه دارد.

به گزارش ایسنا وی در پایان در خصوص پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: بخشی که مربوط به بیمه پایه است چه در بخش خصوصی و چه در بخش دانشگاهی و دولتی، شرایط مطلوبی است و امیدوارم این شرایط در سال جاری نیز ادامه یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.