رویه تولید دارو در کشور رو به رشد است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد پیکانپور گفت: رویه تولید دارو در کشور به لحاظ تعداد و کیفیت رو به رشد است و خرد جمعی صنعت دارو به سمت رفع نیاز جدید دارویی کشور پیش می‌رود و توفیقات خوبی در این حوزه دارد.

وی افزود: در بخش‌های پیشرو مثل بیولوژیک تولید رو به افزایش بوده، سال گذشته سهمیه ۳.۵ میلیارد دلاری حوزه دارو به ۴ میلیارد دلار افزایش یافت و ارز مورد نیاز مواد بسته بندی و جانبی صنعت دارو نیز مشمول ارز دولتی شده و ۱.۴۵ میلیارد دلار به آن ارز تخصیص یافته است.

پیکانپور با اشاره به اینکه تدوین دستورالعمل‌های صادراتی دارو در دست اجراست گفت: صادرات از اهرم‌ های مهم در حوزه صنعت دارو است و از شرکت‌های دارویی می‌خواهیم در این حوزه تقویت شوند و پیگیر توسعه بازارهای منطقه باشند زیرا ایران در حوزه داروها آینده درخشانی دارد.

کمبودهای دارویی از ۴۲۰ به ۱۰۰ قلم در سال گذشته کاهش یافت

پیکانپور ادامه داد: کمبودهای دارویی از ۴۲۰ به ۱۰۰ قلم در سال گذشته کاهش یافت و بخش مهم این کمبودها مربوط به آنتی‌بیوتیک‌ها، سرم‌ها، سوسپانسیون‌ها، داروهای اعصاب و روان، بیهوشی و غیره بوده است که برطرف شد.

ارتقای صادرات به ۲۰۰ میلیون دلار

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: ۹۹ درصد داروها در کشور تولید می شود و رشد چهار برابری در صادرات اقلام دارویی را داشتیم، سعی داریم با ارتقای تامین و تولید مواد اولیه دارویی میزان صادرات دارویی را به ۲۰۰ میلیون دلار ارتقا دهیم، مواد اولیه زنجیره مقدم تر از تولید دارو است و از سوی دیگر یکی از عاملترین زنجیره ها، توزیع دارو که از مفاخر ما بوده را کامل کردیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.