الزام بیمارستان‌های دولتی در درمان رایگان کودکان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان های دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی از اسفندماه سال گذشته کلید خورده است و هرگونه درمان سرپایی و بستری بدون پرداخت هزینه از جیب بیمار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این برنامه مصوبه هیات دولت بوده و همه بیمارستان‌ها ملزم به رعایت آن هستند و اگر کودکی را پذیرش نکنند با آنها برخورد می‌شود، مردم نیز در صورت تخلف موارد را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند، البته دارو رایگان نبوده و جزو این برنامه نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: شیوه نامه نحوه اعمال درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز به بیمارستان‌های مربوطه ابلاغ شده و منابع اجرای این برنامه در بیمه‌ها تخصیص یافته است زیرا سلامت کودکان در اولویت نظام بهداشت و سلامت کشور است.

به گزارش ایرنا محمد مخبر معاون اول رییس جمهور نهم اسفند ماه سال گذشته مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال "به استثنای داروی سرپایی" و استفاده از مجموعه ابزار "کیت" تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را ابلاغ کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.