برگزاری "پویش سلامت دهان و دندان" ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی آمده است:

تاثیر دو سویه بیماریهای پریودنتال و دیابت، نقش بیماریهای دهان و دندان در بیماریهای قلبی عروقی، بیماریهای تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماریهای دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماریهای غیرواگیر شناخته می‌شود. بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماریهای دهان و دندان و سایر بیماریها به کنترل هر ۲ دسته بیماریها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان "دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم" عنوان شده است:

پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی‌رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف "افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه" برگزار می‌شود.

شعارهای روزهای اول تا سوم این پویش، ۱۷ اردیبهشت "دهان دریچه سلامت" ۱۸ اردیبهشت "سلامت دهان و دندان، سلامت کودک" و روز ۱۹ اردیبهشت نیز "نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان" است.

"پویش سلامت دهان و دندان" با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک‌ها، دانشکدههای دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.