پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در خصوص ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ اظهار کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است، برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

کریمی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند، در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده ۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

به گزارش ایسنا معاون درمان وزیر بهداشت در پایان در خصوص ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.