افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد فناوری های بالینی گفت: غربالگری و تشخیص زودرس در بهبود روند درمان سرطان روده بزرگ موثر بوده و در سرطانها همواره تعاملی بین عوامل محیطی و ژنتیکی است، در حوزه بیماری‌های غیرواگیر مثل سرطان، اگر آموزش‌های لازم داده شود و مردم زودتر مراجعه کنند، هم درمان اثربخش‌تر خواهد بود و هم در موارد سرطانی، شاهد طول عمر بیشتر این بیماران خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تشخیص، درمان و بازخوانی بیماری های گوارش و کبد در عرصه ملی انجام می شود، کشورهای غربی با روند رو به افزایش این سرطان مواجه بودند اما با پیشگیری و غربالگری توانستند میزان ابتلا به این سرطان را کاهش دهند. ولی در کشورهای در حال توسعه، روند ابتلا به این سرطان در حال افزایش است.

وی افزود با بیان اینکه سرطان روده بزرگ از نظر ساختاری جزو سرطان های قابل پیشگیری محسوب می شود افزود: کسانی که سابقه فامیلی ابتلا به این سرطان را دارند بیشتر در معرض خطرهستند و باید پس از ۴۰ سالگی مورد غربالگری قرار بگیرند چرا که بیش از ۹۰ درصد کسانی که مورد کولونوسکوپی قرار می گیرند آمار ابتلا به سرطان روده را مهار کرده اند.

افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد

زالی در خصوص افتتاح اولین مرکز رشد فناوری بالینی در پژوهشکده گوارش و کبد گفت: این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبدیل دانش به فناوریهای دانش محور حوزه سلامت به ویژه در حوزه، تکنولوژیهای نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روشهای جدیددرمانی، پزشکی دقیق و غیره به کار ببرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این مرکز با هدف حمایت از بنگاه های نوآور، کارآفرین و تبدیل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازارهای داخلی و بین المللی و کمک به ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن چرخ های اقتصاد ملی تاسیس شده است.

وی افزود: ۲۰ شرکت در حوزه های تجهیزات پزشکی، پزشکی دقیق، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی در این مرکز مستقر هستند و امروز کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع، یک محصول فناورانه در حوزه سلامت با تاکید بر غربالگری و چکاپ های هوشمند پزشکی و نمونه برداری از مجاری گوارشی که تولیدات داخلی هستند، رونمایی شد.

رونمایی از سه محصول نوآورانه در مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه

به گزارش ایرنا امروز همزمان با افتتاح مرکز رشد فناوری‌های بالینی و مرکز نوآوری گوارش و کبد، از سه محصول فناورانه تولید داخل رونمایی شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.