در روش توزیع اینترنتی دارو مسئولیت دارو بر عهده مسئول فنی داروخانه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی شود گفت: هدف از ابلاغ آیین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم موادغذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می گذارند و تهیه می کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در روش توزیع اینترنتی دارو در بستر سکو‌ها مسئولیت دارو بر عهده مسئول فنی داروخانه است و سکو تنها مسئولیت تحویل دارو را برعهده دارد که این موجب دسترسی آسان‌تر مردم به دارو می‌شود.

وی افزود: افراد می توانند دارو خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می دهد.

وزیر بهداشت در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص میزان ارز تخصیصی دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۲ گفت: پارسال حدود ۳.۷ هزار میلیارد تومان ارز ترجیحی و نیمایی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و ۴.۵ میلیارد دلار ارز با نرخ بالاتر به این حوزه تخصیص پیدا کرد. خبرگزاری صداوسیما

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.