پانسمان‌های نوین زخم پای دیابتی هنوز شامل خدمات بیمه‌ای نمی‌شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسماعیل کاملی در نشست خبری "روز بیماران خاص و صعب‌العلاج" که صبح امروز برگزار شد گفت: پیش از ایجاد صندوق بیماران نادر و صعب‌العلاج فقط پنج بیماری تحت پوشش حمایتی قرار داشتند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در آستانه روز جهانی تالاسمی قرار داریم، بیماری تلاسمی جزو پنج بیماری بود که پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب العلاج از حمایت برخوردار بودند. پس از ایجاد صندوق، میزان حمایت از بیماران تالاسمی افزایش یافته است.، بسته‌های حمایتی بیماران تالاسمی شامل خدمات سنجش استخوان، ۲۶ خدمات آزمایشگاهی، خدمات توانبخشی با ۴ کد، خدمات ویزیت در ۸ گروه تخصصی و خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی انجام می‌شود. 

وی در در خصوص تامین داروی خارجی برای بیماران تالاسمی اظهار کرد: سازمان غذا و دارو در خصوص سیاست‌های دارویی تصمیم می‌گیرد. براساس سیاست‌های ابلاغی اگر یک دارویی در کشور تولید شود امکان تجویز داروی خارجی وجود ندارد، سازمان بیمه سلامت ایران بیماران خاص و صعب‌العلاج را در کانون توجه قرار داده است به نحوی که اگر یک بیماری به داروی برند خارجی نیاز داشته باشد از حمایت سازمان بیمه سلامت برخوردار می‌شود.

کاملی در پایان در خصوص وضعیت پوشش بیمه‌ای پانسمان‌های نوین زخم پای دیابتی با توجه به تاکید بیمه سلامت بر بیماری دیابت گفت: متخصصان حوزه‌های مختلف مانند ارتوپدی، متخصصان جراحی و متخصصان داخلی بر این باور هستند که پانسمان‌های نوین چندان موثر نیست و تبلیغات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است، براساس سیاست‌های اتخاذ شده پانسمان‌های نوین تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند و یک ترکیب جدید به حساب می‌آیند. پانسمان‌های نوین براساس سیاستهای ابلاغی تحت پوشش بیمه نیستند و در صورت ابلاغ سیاست‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.