عقب نشینی سازمان غذا و دارو از اظهار نظر جنجالی اخیر خود در موضوع حجاب
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روابط‌عمومی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سخنان اخیر رئیس سازمان غذا و دارو ناظر بر پوشش حرفه‌ای کادر داروخانه بوده و تنظیم کننده خبر از گفتار به متن دچار اشتباه محتوایی شده است گفت: دستورالعمل نحوه پوشش داروخانه‌ها بر اساس چک‌لیست‌های بازرسی، ارزشیابی و حرفه‌ای و به‌منظور تفکیک پرسنل و مسئول فنی است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو ضمن انتقاد از رسانه‌های معاند و افراد مغرض که مسائل سلامت و حرفه‌ای را به منظور سیاه نمایی، دستاویز حمله به باورهای دینی قرار می‌دهند گفت: حداقل سواد رسانه‌ای به خوبی متوجه است که اغراق کاریکاتوری اخبار ضمن آسیب به منبع خبر رفته رفته آنان را از حیث اعتبار تهی و از اعتماد مخاطب بیرون می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو دیروز در سخنانی در خصوص رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها عنوان کرد: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

وی در پایان اضافه کرد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تاثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.