افزایش ۲ هزار نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به متوسط جذب طی چهار سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رحمتی در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تقدیر از دانشمندان و طرح‌های برتر حوزه آموزشی و تکریم مقام استاد ناصر سیم‌فروش گفت: دانشگاه ما در در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۳ طلا، ۴ مدال نقره، ۳ مدال برنز و ۷ دیپلم افتخار کسب کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۱۲ دانشکده آموزشی و درمانی، ۱۵۴۰ هیات علمی در قالب ۹۶ گروه است، از میان این ۹۶ گروه ۲۴ گروه بالینی و ۷۲ گروه علوم پایه هستند که مجموعا به ۱۲ هزار دانشجو خدمت ارائه می‌دهند و از حیث خدمت رسانی آموزشی باید گفت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص افزایش تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه تصریح کرد: در چهار سال گذشته روند خوبی در رشد اعصا هیات علمی دانشگاه داشته‌ایم و در فراخوان بیستم ۱۰۰ نفر دیگه به اعضا هیات علمی ما اضافه خواهد شد.

رحمتی در خصوص مرتبه علمی اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: کمترین تعداد مربوط به مربیان هیات علمی و بالاترین تعداد مربوط به دانشیاران و استادیاران هست. به طوری که از سال ۹۸ توانستیم ۴۳ مربی را به ۱۹ مربی در سال ۱۴۰۲ و ۲۳۳ استاد در سال ۹۸ را به ۳۶۲ استاد در سال ۱۴۰۲ برسانیم.

وی افزود: امسال به نسبت متوسط جذب دانشجو در چهار سال گذشته حدود ۲۰۰۰ دانشجو به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه شده است که این امری مثبت است، اما خطر بزرگ آن این است که این رشد بدون افزایش ساختارها و تعداد اعضای هیات علمی انجام شود چراکه نهایتا به کیفیت آموزش لطمه میزند.

بنابر اعلام معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این دانشگاه توانسته است در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ۳ مدال طلا، ۴ مدال نقره، ۳ مدال برنز و ۷ دیپلم افتخار کسب کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مقایسه فراوانی و نسبت فراگیران در مقطع post graduate و under graduate گفت: این نسبت در دانشگاه ما نسبت خوبی است. به طوری که ۵۶ درصد شاغل به تحصیل under graduate و ۴۳ درصد در post graduate داریم.

رحیمی در خصوص راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ خاطر نشان کرد: در سال جدید با توجه به دستور رهبری که سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شد، ما یک هدف راهبردی جدید را به اهداف خود اضافه کردیم و آن افزایش فرصت یاددهی و یادگیری است. همچنین به ۱۱ برنامه پیشین خود یک برنانه جدید در راستای شعار امسال اضافه کردیم که این برنامه دوازدهم همان طراحی و اجرای دوره های آموزشی است.

وی با بیان اینکه در راستای ایحاد یک تحول دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هوشمند سازی آموزش علوم پزشکی را در دستور کار قرار داد افزود: طراحی و تاسیس "انستیتو ملی آموزش مبانی بر شبیه سازی" را در پیش گرفتیم، در آینده‌ای نزدیک و ظرف یک الی دو سال آینده این مرکز به بهره برداری می‌رسد. از سوی دیگر طراحی نرم افزار های آموزشی در حوزه علوم پزشکی را نیز در دستور کار داریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مناسب نبودن روشهای سنتی ارزیابی فراگیران پزشکی گفت: باید از روش سنتی به سمت روش‌های پیشرو و جدید رویم، "لاگ بوک" یکی از مهم ترین روش‌ها در این مسیر است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سعی کرده است لاگ بوک‌ الکترونیک را در تمام رشته های تخصصی مستقر کند. همچنین برای استقرار لاگ بوک الکترونیک ویژه دانشجویان ارشد و phd برنامه ریزی کردیم و این کار را از برنامه‌های کارورزی پرستاری شروع کردیم.

رحیمی از تصویب برنامه راهبردی حوزه‌های تمایز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مرکز ملی تحقیقات راهبردی علوم پزشکی "نصر" خبر داد و تصریح کرد: با مرکز نصر جهت حمایت از فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ۱۴ حوزه اعم از چشم پزشکی، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه و... تفاهم نانه عقد کردیم. برنانه دیگر ما استقرار طرح منتورشیپ بهزیستی دستیاران دانشگاه در راستای نیازسنجی روانشناختی فراگیران است.

وی همچنین با اشاره به ارزیابی بیش از ۸۰ گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب طرح ارتقای کیفیت گروه های آموزشی افزود: شناسایی و اعلام نقاط قوت و قابل بهبود گروه‌های آموزشی در سنجه‌های تحولی و پایه از جمله اهداف این ارزیابی بوده است.

به گزارش ایسنا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان با اشاره به فعالیت مرکز آزمون الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از سال گذشته اظهار کرد: این مرکز ۱۲۰۱ آزمون الکترونیک با حضور ۶۷ هزار شرکت کننده در سال ۱۴۰۲ داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.