دستورالعمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه فراتر از موضوع حجاب است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سجاد اسماعیلی در این خصوص گفت: در جلسه‌ای که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در نهاد ریاست جمهوری و با حضور رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری، وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد مطالباتی مبنی بر رعایت حجاب اسلامی در داروخانه‌ها مطرح شد که در واکنش به این گزارش رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حجاب قانون کشور است و باید رعایت شود به دستورالعمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه که در اسفند ماه ۱۴۰۱ از سوی سازمان غذا و دارو ابلاغ شد اشاره کرد و توضیح داد که سازمان غذا و دارو نیز براساس همین دستورالعمل بر وضعیت پوشش کارکنان داروخانه‌ها فارغ از نوع جنسیت آنها نظارت خواهد کرد و رعایت این دستورالعمل هم صرفا یکی از مواردی است که در امتیاز ارزشیابی داروخانه‌ها لحاظ خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: برخی رسانه‌ها درباره اظهارات رئیس سازمان غذا و دارو دچار سوءبرداشت شدند و اختصاص سهمیه دارو به داروخانه‌ها را به موضوع حجاب تقلیل دادند، دستورالعمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه فراتر از موضوع حجاب بوده و حجاب هم بخشی از آن محسوب می‌شود اما بطورکلی هدف از ابلاغ این دستورالعمل این بوده که بیماران در زمان مراجعه به داروخانه بتوانند مسئول فنی داروخانه را از سایر پرسنل تشخیص داده و با مراجعه به آن خدمات دارویی مناسب را دریافت کنند.

گفتنی است سازمان غذا و دارو در تاریخ سوم اسفند ماه ۱۴۰۱ دستورالعمل نحوه پوشش کارکنان داروخانه را ابلاغ کرد که از جمله مفاد مهم آن می‌توان به ملزم شدن کارکنان خانم "اعم از مسوول فنی و سایر کارکنان" به پوشیدن مقنعه به رنگ مشکی اشاره کرد.

مسوولین فنی باید ملبس به روپوش سفید بوده و از برچسب مشخصات استفاده کنند. همچنین کلیه کارکنان غیر داروساز داروخانه باید از روپوش با رنگ سبز یا آبی استفاده کنند. ضمن اینکه کلیه داروخانه‌ها موظف به الصاق ضمیمه این دستورالعمل در معرض دید مراجعین داروخانه هستند.

کلیه کارکنان داروخانه موظف به رعایت رفتار حرفه‌ای، اخلاق داروسازی و کلیه شئون اسلامی و قانونی در همه جنبه‌های ارائه خدمت در داروخانه هستند و موسس داروخانه باید بر رعایت موارد فوق توسط سایر کارکنان داروخانه نظارت داشته باشد.

معاونت‌های غذا و دارو در مرحله قبل از راه‌اندازی داروخانه ملزم به اخذ تعهد کتبی از موسس داروخانه مبنی بر رعایت مفاد این دستورالعمل از زمان شروع فعالیت داروخانه هستند و کیفیت رعایت این دستورالعمل در ارزشیابی داروخانه‌ها لحاظ خواهد شد. فانا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.