ابلاغ دستورالعمل تشدید نظارت بر تبلیغات پزشکی در فضای مجازی و محیطی
معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور بخشنامهای به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، بر لزوم نظارت موثر و همهجانبه بر تبلیغات حوزه پزشکی به ویژه در فضاهای مجازی و عمومی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در این بخشنامه که با استناد به دستورالعمل ابلاغی سازمان نظام پزشکی صادر شده، آمده است: با توجه به گسترش تبلیغات در بستر فضای مجازی و حضور افراد غیرمجاز در این عرصه برخی فعالیتهای تبلیغاتی در حوزههای پوست، مو و کاهش وزن از چارچوبهای قانونی خارج شده و آسیبهایی به جایگاه پزشکی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه وارد کردهاند.
سید سجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت خواستار تشدید نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل شده و اعلام کرده است که هرگونه تبلیغات بدون مجوز و مغایر با شأن حرفهای جامعه پزشکی باید شناسایی و تخلفات آن به سازمان نظام پزشکی گزارش شود.
بر اساس این بخشنامه معاونتهای درمان دانشگاهها موظفند ضمن اطلاعرسانی دقیق به مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی گزارش جامعی از نقاط قوت و ضعف اجرایی دستورالعمل فعلی را تا پایان اردیبهشت ماه به مرکز نظارت و اعتباربخشی این معاونت ارائه کنند تا در صورت نیاز، بازنگری یا اصلاح قانونی لازم با همکاری مراجع ذیربط انجام شود.
این اقدام در راستای تفکیک تبلیغات مجاز از مداخلات غیرمجاز و حفظ حرمت و اعتبار حرفه پزشکی انجام میشود. وبدا
سید سجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت خواستار تشدید نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل شده و اعلام کرده است که هرگونه تبلیغات بدون مجوز و مغایر با شأن حرفهای جامعه پزشکی باید شناسایی و تخلفات آن به سازمان نظام پزشکی گزارش شود.
بر اساس این بخشنامه معاونتهای درمان دانشگاهها موظفند ضمن اطلاعرسانی دقیق به مطبها، دفاتر کار و مؤسسات پزشکی گزارش جامعی از نقاط قوت و ضعف اجرایی دستورالعمل فعلی را تا پایان اردیبهشت ماه به مرکز نظارت و اعتباربخشی این معاونت ارائه کنند تا در صورت نیاز، بازنگری یا اصلاح قانونی لازم با همکاری مراجع ذیربط انجام شود.
این اقدام در راستای تفکیک تبلیغات مجاز از مداخلات غیرمجاز و حفظ حرمت و اعتبار حرفه پزشکی انجام میشود. وبدا
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید