نوبت دهی در بازههای زمانی طولانیمدت به بیماران معنا ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع گفت: نوبتدهی در بازههای زمانی طولانیمدت به بیماران معنا ندارد، باید با اصلاح برخی فرآیندها نوبتدهی حداکثر یک هفتهای باشد.

به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ششمین نشست ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با محوریت اجرای اولویتهای اصلی این برنامه برگزار شد.
محمداسماعیل قیداری در جلسه ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع خواستار استمرار اجرای طرحها و برنامههای نظام ارجاع و پزشک خانواده شد و گفت: تسویه بدهیها، توجه به منابع مالی، تقویت انگیزه و اصلاح جذب ساختار نیروی انسانی از مواردی است که برای ارتقای خدمات برنامههای پزشک خانواده و نظام ارجاع باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برنامههای پزشک خانواده و نظام ارجاع با حساسیت ویژه در حال اجراست افزود: در اجرای برنامههای پزشک خانواده و نظام ارجاع باید مشکلات شهرها و مناطق کمجمعیت بیش از پیش مورد توجه باشد، باید از ارجاع بیماران به خارج از سیستم پرهیز کنیم و اصلاح پرداختی را در دستور کار داشته باشیم، باید در مسیر ارجاع بیمار تخصص پزشک را مد نظر داشته باشیم و نوبتدهیها در گام بعدی مسیر درمانگاهی را طی کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: نوبتدهی در بازههای زمانی طولانیمدت به بیماران معنا ندارد، باید با اصلاح برخی فرآیندها نوبتدهی حداکثر یک هفتهای باشد، همچنین اصلاح شاخصها و برخی ساختارها در سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده ضروری است، گزارشدهی به مسئولان بالادستی با هدف تسهیل و ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی نیز امری ضروری است.
قیداری در پایان گفت: سیستمهای نوبتدهی و طراحی سامانهها در برنامههای نظام ارجاع و پزشک خانواده باید تسهیل و روان باشد، باید هر کاربری بتواند به راحتی از سامانه استفاده کند، مسیر اجرای برنامههای نظام ارجاع و پزشک خانواده باید ادامه دار باشد و فعالیتها بدون کم و کاست اجرا شود، اجرای برنامههای آموزشی کوتاه و بلند مدت مجازی با هدف ارتقای دانش کمیتههای فعال نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز امری ضروری است. مهر
پایان پیام/
نظر خود را بنویسید