نبود مدیریت تقاضا در نظام درمان، منابع بیمه‌ها را هدر می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی رضایی در خصوص چالش‌های مالی و مدیریتی در حوزه سلامت کشور گفت: علاوه بر مشکلاتی که در تأمین بودجه اولیه سال با آن مواجه هستیم یکی از مسائل اساسی هزینه‌های رو به افزایش سلامت است که همانند سایر کشورهای دنیا در کشور ما نیز روند افزایشی دارد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: در دنیا برای مدیریت هزینه‌ها تدابیری اتخاذ می‌شود تا بتوان تقاضاهای القایی کنترل شده و تقاضاهای واقعی به شیوه‌ای مدیریت‌شده وارد سیستم شوند. این فرآیند شامل اولویت‌بندی بیماران و تعیین سطوح انتظار است تا منابع محدود سازمان‌های بیمه‌گر به شکل بهینه در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در نظام ارائه خدمت کشور ما چنین مکانیزمی وجود ندارد. نه سطح‌بندی مشخصی برای ارائه خدمات داریم و نه ورودی به سیستم درمان محدود و مدیریت‌شده است. در نتیجه دسترسی به خدمات تقریباً آزاد بوده و هیچ کنترلی بر مدیریت تقاضا اعمال نمی‌شود، وضعیتی که در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای دیده نمی‌شود، این خلأ مدیریتی باعث می‌شود که منابع بیمه‌های سلامت به شکل غیرکارآمد مصرف شود و برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به نیاز واقعی بیماران با چالش مواجه شود. مهر

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.