گردشگران سلامت، از ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران بی‌اطلاع هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران با هدف معرفی و برندسازی ظرفیت‌های جهانی گردشگری سلامت ایران در سطح بین‌المللی به‌ویژه در کشورهای اسلامی، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه رونمایی می‌شود.

سیدمصطفی موسوی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در نشست برگزاری همایش بین‌المللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، شهرداری تهران و ایکریک «اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی» و دستگاه‌های مرتبط در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین شاخه‌های گردشگری در جهان است و ایران با برخورداری از ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزان در گردشگری سلامت نیازمند ساخت برند جهانی در این حوزه است.

وی افزود: در ماه‌های آینده رونمایی از برند گردشگری ایران در همایش بین‌المللی گردشگری سلامت کشور که از سوی اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود، هر گردشگر سلامت بین 3 هزار دلار تا 5 هزار دلار در ایران هزینه می‌کند و طراحی، ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران با حذف کامل دلالی در این حوزه می‌تواند منافع سرشاری نصیب فعالان گردشگری سلامت کشور، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کند.

برپایی همایش بین‌المللی گردشگری سلامت تا پایان سال

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: گردشگری سلامت ایران در شرایط فعلی رها شده است و گردشگران سلامت که از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس و حتی گردشگرانی که از کشورهای آسیای میانه به ایران سفر می‌کنند، از ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران بی‌اطلاع هستند و شناختی از مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور که استانداردهای جهانی خدمات سلامت را ارائه می‌کنند، ندارند.

موسوی گفت: برای رفع مشکلات مرتبط با گردشگری سلامت ایران، اتاق بازرگانی در همکاری با وزارت بهداشت و مراکز بیمارستانی و درمانی اقدام به ساخت برند گردشگری سلامت کشور با هدف بازاریابی بین‌المللی برای این شاخه مهم از گردشگری کرده است که در ماه‌های آینده در همایشی علمی با حضور کارشناسان ملی و بین‌المللی گردشگری سلامت، برند گردشگری سلامت ایران رونمایی می‌شود.

وی افزود: کشورهای پیشرفته در گردشگری سلامت سال‌های قبل برند گردشگری سلامت خود را در رقابت با مزیت‌های گردشگری سلامت ایران طراحی و برای گردشگران سلامت خود مشخص کرده‌اند که چه خدماتی با چه هزینه‌ای در کدام مراکز درمانی و سلامت با چه کیفیتی به آن‌ها ارائه خواهد شد، اقدام به سامان‌دهی گردشگری سلامت خود و بازاریابی جهانی برای جذب گردشگران سلامت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: فراخوان طراحی برند گردشگری سلامت ایران هم‌اکنون منتشر شده و طرح‌ها و شعارهای ارسالی برای طراحی برند و نشان ملی گردشگری سلامت ایران که جوایز ارزنده‌ای دارد، در حال ارسال به دبیرخانه همایش بین‌المللی رونمایی از گردشگری سلامت ایران است که قرار است در ماه‌های آینده توسط اتاق بازرگانی ایران برگزار شود.

موسوی گفت: با نهایی‌شدن برند ملی گردشگری سلامت ایران وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی می‌توانند با در اختیار قرار دادن این برند به دفاتر مسافرتی و مراکز درمانی و بیمارستانی موضوع گردشگری سلامت در ایران و بازاریابی بین‌المللی این حوزه را آغاز و برای جذب گردشگران سلامت به کشور اقدام کنند.

رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در آستانه برپایی اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی

محمد جهانگیری رئیس کمیته گردشگری سلامت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ساخت و رونمایی از برند گردشگری سلامت ایران در سامان‌دهی وضعیت گردشگری سلامت و جذب گردشگران خارجی به ایران گفت: رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران تا پایان سال‌جاری و در آستانه برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی در تهران انجام می‌شود و ظرفیت‌های گردشگری سلامت ایران در این کنفرانس بین‌المللی به اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی ارائه می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر این‌که برند ملی گردشگری سلامت ایران به پیشنهاد اتاق بازرگانی ایران تهیه شده است افزود: اتاق بازرگانی ایران برگزاری همایش بین‌المللی رونمایی از برند ملی گردشگری سلامت ایران را با همکاری شهرداری، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی برگزار می‌کند. تسنیم

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.