رسیدگی به چالش‌های تامین و افزایش سهمیه شیرخشک‌های رژیمی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شهرام شعیبی گفت: در زمان بروز شرایط خاص در تأمین، نظارت بر زنجیره تأمین از شعب پخش استانی تا مراکز عرضه با بهره‌گیری از سامانه TTAC انجام می‌شود. موجودی انبارها و تنوع برندها به‌صورت مستمر رصد شده و در صورت مشاهده کاهش دسترسی، اطلاع‌رسانی لازم به گروه‌های درمانی و مردم درباره پرهیز از اصرار بر برند خاص انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک سازمان غذا و دارو با اشاره به مراحل گزارش‌دهی گفت: بررسی بازرسان از طریق سامانه زنجیره تأمین، تکمیل فرم اختصاصی برای هر فرآورده و ارسال گزارش کامل به اداره کل از الزامات فرآیند است و عدم تکمیل اطلاعات مانع رسیدگی می‌شود.

وی در تشریح سازوکار افزایش سهمیه شیرخشک‌های رژیمی بیان کرد: درخواست داروخانه‌ها پس از ثبت در سامانه حامی، همراه نسخه پزشک معالج و مستندات بالینی بررسی می‌شود و پس از تأیید پزشک معتمد سازمان نتیجه به معاونت مربوطه اعلام خواهد شد.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو شعیبی در پایان گفت: ثبت‌نام پزشکان و بیماران در سامانه حامی با ارسال اسامی پزشکان تأییدشده و کد نظام پزشکی انجام می‌شود و پزشکان پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام بیماران را برای ثبت اطلاعات راهنمایی می‌کنند. در مواردی که امکان ویرایش اطلاعات وجود نداشته باشد درخواست ویرایش از سوی داروخانه یا پزشک به اداره کل ارسال می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.