رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون به نقل از وبدا، متن حکم، به این شرح است؛
 
جناب آقای دکتر مهدی پیرصالحی 
 
با توجه به سوابق علمی و اجرایی و تجربیات ارزنده در عرصه مدیریت ستادی و صنعت دارویی کشور به موجب این ابلاغ به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو منصوب می شوید. امید است با استعانت از پروردگار، همدلی تمام همکاران، استفاده از مشورت و ظرفیت اساتید، کارشناسان، انجمن های علمی و با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به مردم شریف کشورمان مؤید باشید. 
 
در این جایگاه خطیر انتظار می رود: 
 
- در تهیه داروهای اساسی با سرعت و دقت مناسب لحظه ای درنگ نکنید تا خدای ناکرده کمبود داروهای مورد نیاز موجب سرگردانی بیماران نیازمند نگردد. 
 
- صنعت دارویی داخل که متاسفانه لگدمال واردات بی رویه و نامناسب شده است به نحو مقتضی احیا شود. بدیهی است گره زدن تولید داخل به تولیدکنندگان صاحب تکنولوژی در خارج از کشور و تسهیل فرآیندها از وظایف مهم جنابعالی است. 
 
- مبارزه با هرگونه فساد درون و برون سازمانی به عهده جنابعالی و همکارانی است که همراهیتان خواهند کرد. بدیهی است این جانب با تجارب گذشته ای که دارم از هرگونه حمایت دریغ نخواهم کرد. 
 
- سرمایه گذاری در عرصه داروهای نوترکیب با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از ضرورت هایی است که نباید در پرداختن به آن درنگ کنیم. 
 
- ساماندهی فرآورده های آرایشی، بهداشتی و جلوگیری جدی از قاچاق فرآورده های زیان آور با تقویت تولید داخل با کیفیت، یک مطالبه جدی همگانی است، که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
- برنامه ریزی جهت اصلاح شیوه تغذیه عمومی در راستای ترغیب مردم در گروه های مختلف سنی به مصرف درست مواد غذایی و پرهیز از شیوه های نامناسب تغذیه ای، نظارت مستمر بر تولید، واردات و عرضه مواد غذایی از وظایف اصلی ماست که متاسفانه از جهاتی مغفول مانده است که باید بدان بپردازیم.  
 
لذا شایسته است ظرف دو هفته آینده با مشورت تمام همکاران و صاحب نظران ذیصلاح برنامه اجرایی پیشنهادی در حوزه های فوق الذکر را اعلام فرمایید. 
 
توفیق جنابعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.


به گزارش پزشکان و قانون، از ابتدای دولت دوازدهم، غلامرضا اصغری عده‌دار ریاست سازمان غذا و دارو بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.