ویزیت بیماران انگلیسی از طریق اسکایپ
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، «ترزا می» طی اظهاراتی در بیمارستان شهر لیورپول گفت: اجرای این طرح لحظه‌ای تاریخی برای بیماران این کشور خواهد بود و سبب می‌شود که خدمات درمانی در انگلیس با بهترین خدمات پزشکی دنیا رقابت کند.

وی افزود: این فناوری با استفاده از امکانات فعلی سازمان بهداشت انگلیس، بیماران را قادر می‌سازد تا وضعیت سلامتی خود را از درون خانه کنترل کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از طریق نرم‌افزارهای طراحی‌شده، برای ملاقات با پزشک خانواده نوبت بگیرند و یا از طریق اسکایپ، تلفن و یا ایمیل با سایر پزشکان در تماس باشند.منابع انگلیسی می‌گویند که اجرای این طرح سالانه 30 میلیون ویزیت در بیمارستان را کاهش خواهد داد و از هدر رفتن میلیون‌ها پوند از بودجه دولت جلوگیری می‌کند.

«سیمون استیونز» رئیس سازمان خدمات بهداشت ملی حوزه انگلیس می‌گوید که روش فعلی نوبت‌دهی در بیمارستان‌ها قدیمی و از تاریخ گذشته است. او معتقد است که روش پیشنهادی دولت علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، بازدهی خدمات پزشکی را افزایش می‌دهد.

وی معتقد است که با اجرای این طرح از هر سه بیمار می توان یک نفر را به روش اسکایپ ملاقات کرد و به این ترتیب در وقت پزشک، پرستار و کارکنان بخش اداری صرفه‌جویی می‌شود.

در حال حاظر تعداد بیماران بیمارستان‌های انگلیس طی یک دهه گذشته با افزایش دو برابری به 94 میلیون نفر رسیده است. این میزان 8 میلیارد پوند در سال خرج روی دست دولت گذاشته و چنانچه این روند ادامه پیدا کند بایستی 1.1 میلیارد پوند دیگر هزینه شود.

برخی تحلیل گران نسبت به کارآمد بودن این روش ابراز تردید می‌کنند اما «مت هنکوک» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که این فناوری فصل جدیدی از مراقبت‌های پزشکی را رقم خواهد زد و در صرفه‌جویی وقت و هزینه مؤثر خواهد بود.

علاوه بر این با توجه به حمله سایبری سال گذشته به زیر ساخت های فنی سازمان بهداشت ملی انگلیس، مشخص نیست که دولت این کشور چه تدابیری را برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بیماران در نظر گرفته است.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و 600 هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند. 
این نهاد بهداشتی در حدود 65 میلیون تن را در سراسر انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده، اما علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است. گفتنی است که این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به‌کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به‌ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.