کندی عملکرد وزارت بهداشت دلیل اجرای ناقص طرح تحول سلامت بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، احمد همتی معتقد است هزینه‌هایی که برای این منظور پرداخت می‌شود بیشتر در جهت اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاع است. وی ادامه می‌دهد: این روند به جای اینکه مصرف دارو یا هزینه‌های پاراکلینیک را افزایش دهد، سطح بهداشتی جامعه را ارتقا می‌دهد. هنوز بخش‌های عمده‌ای از طرح تحول سلامت اجرایی نشده است باید اجرایی شود تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان کندی عملکرد وزارت بهداشت را یکی از دلایلی دانست که تا به امروز این طرح به صورت کامل اجرا نشده است و توضیح می‌دهد: همین مساله باعث شد، هزینه‌های وزارت بهداشت و درمان هم افزایش پیدا کند. از طرفی دولت تعهدات خود در بخش مصوبات بودجه‌ای را انجام نداده است. از طرفی 10 درصد هدفمندی که باید کامل پرداخت می‌شد، پراخت نشده است، همچنین یک درصد ارزش افزوده پرداخت نشده است.

همتی درباره لزوم توجه هرچه سریع‌تر به موضوع تسهیل دسترسی مردم به امکانات سلامت می‌گوید: در مواردی که نیاز بود حتی بودجه اضافی مانند بودجه هشت هزار میلیارد تومانی یا 500 میلیون یورویی که اخیرا تصویب شد به این طرح اختصاص داده شده است. این بودجه‌ها به تدریج پرداخت می‌شوند و اخیرا موارد سیستماتیک مورد نیاز را به اتفاق مسئولان وزارت بهداشت تصویب کردیم. این برنامه‌ها باید ادامه پیدا کند و دولت، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و تمام مسئولانی که در ارتباط هستند باید وارد کار شوند تا این طرح بتواند به اهداف تعیین شده اش برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.