پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع، ۳ اولویت مهم نظام سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رئیسی در اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب، گفت: این سه برنامه مختص معاونت بهداشت نیستند و اولویت نظام سلامت کشور هستند، زیرا اهداف این برنامه‌ها با مشارکت سایر بخش‌های نظام سلامت، به ویژه معاونت درمان قابل دستیابی است.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال اجرای بخش اصلی برنامه نظام ارجاع با همکاری معاونت درمان قابل اجراست که سطوح ۲ و ۳ را مدیریت می‌کند. ما در بخش بهداشت و سطح یک هم اکنون هم آماده ارجاع هستیم ولی باید آن سطوح فعال شوند تا این زنجیره کامل شود،  که خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین دو معاونت وجود دارد و مصمم هستیم این برنامه را اجرا کنیم.

رئیسی تصریح کرد: در بخش بهداشت ۱۲ اولویت داریم که سه اولویت فوق در تمام ارکان نظام سلامت مشترک هستند و برای اهداف ۹ گانه دیگر نیز کارهای هدفمندی شروع شده که در مرحله استقرار آنها هستیم.
در اجلاس قبلی معاونان بهداشت، اولویت‌ها اعلام شد و مدیران ستادی فعالیت‌های تعیین شده را ارائه کردند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه‌ها به همراه مدیران ستادی از ۱۲ دانشگاه علوم پزشکی پایش و بازدید بعمل آمد و ۲۸ مورد از مشکلات و اولویت‌ها برای رسیدگی تعیین شدند که پس از بررسی‌ها در نهایت ۱۴ مشکل و اولویت احصاء شد که امروز در کارگاه‌هایی که کلان مناطق ۱۰ گانه تشکیل می‌دهند، این مشکلات و اولویت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.
پس از بررسی این موارد در اجلاس بعدی معاونان بهداشت دانشگاه‌ها، موارد اصلاحی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: تمام دستورالعمل‌هایی که از ستاد به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شوند باید اجرا شوند و اگر نکته قابل اصلاحی دارند باید تا نسخه اصلاحیه ابلاغ نشده، همان دستورالعمل‌های قبلی اجرایی شوند.

رئیسی ادامه داد: اطلاعات ادارات کل و دفاتر ستادی پس از هشتاه بررسی تکمیل شده و بزودی شاخص‌گذاری خواهند شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: سامانه‌های ناب، سینا و سیب نیز تا آخر اسفند امسال به یکدیگر متصل خواهند شد، هم اکنون سامانه سیب یکپارچه شده و توانستیم در پروسه یکپارچه سازی، ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار همپوشانی را اصلاح کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.