کمک کنید مطالبه چندین ساله جامعه آزمایشگاهیان در دولت تصویب شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، متن نامه رئیس هیات مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور به سعید نمکی، به این شرح است:
 
بسمه‌تعالی
 
جناب آقای دکتر سعید نمکی
سرپرست محترم وزارت  بهداشت، درمان وآموزش پزشکی
سلام علیکم

احتراما درابتدا بر خود لازم دانسته انتصاب شایسته ‌جنابعالی‌ را به عنوان مقام عالی وزارت بهداشت‌، درمان وآموزش پزشکی‌ تبریک وتهنیت عرض نمایم.

بی‌گمان حضور شما در این جایگاه رفیع با توجه به دانش‌، تجربه و مدیریت موفق‌تان نویدبخش افقی روشن و پرامید برای آینده نظام سلامت کشور است.

همانطور که مستحضرید آزمایشگاهیان از مهمترین ارکان نظام سلامت به شمار می‌آیند، بطوریکه حوزه سلامت درامرپیشگیری‌، تشخیص، درمان و پایش بیماری به آزمایشگاه متکی‌ بوده و در صف مقدم اجرای برنامه تحول نظام سلامت و ایجاد بستر رضایت‌مندی بیماران قراردارند.

ولی متاسفانه به واسطه ماهیت شغلی همیشه در منظر مسئولین مورد غفلت قرار گرفته‌اند. از مصادیقی که دراین ارتباط‌ می‌توان اشاره نمود‌، عدم شمول این رشته در قانون ارتقا، بهره‌وری کارکنان بالینی است که علی‌رغم بررسی‌های کارشناسی و تایید این رشته در زمره مشمولین  قانون ارتقا، بهره‌وری توسط معاونت وقت درمان جناب آقای دکتر آقاجانی و علی‌رغم تایید مقام محترم وقت وزارت جناب آقای دکترهاشمی و دستوراقدام و اجرای سریع این قانون‌، این پرونده پس از طرح در کمیسیون اجتماعی هیئت دولت و بدلیل آنچه که دلایل موجود در جهت اجرای این قانون برای این قشر کفایت نمی‌کند مورد مخالفت قرار گرفت‌ و پس ازآن با مکاتبات با دفتر معاونت محترم اول ریاست جمهوری جناب آقای دکتر جهانگیری و دستور ایشان به طرح مجدد در دولت قرار بر این شد که مجددا پرونده از سوی وزارت به دولت ارجاع گردد.

لذا حضرتعالی بذل و عنایت داشته دستور فرمایید این مطالبه چندین ساله این  قشر فرهیخته در دولت مطرح و مورد تصویب قرار گیرد. پیشاپیش از حسن مساعدت جنابعالی کمال تشکر و امتنان را داریم.

حسن قجاوند، رئیس هیات مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.