اصلاح فرایند ارائه خدمات بهداشتی به روستاها و حاشیه شهرها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا رییسی از بررسی راهکارهای عملی و اجرایی نتایج پایش ها و بازدیدهای میدانی که در سال جاری در استان ها انجام شده در دومین اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۹۷ خبر داد.

وی در ادامه گفت: در این اجلاس از برآیند نظرات مردمی که از مراکز بهداشتی و پایگاه های سلامت خدمت دریافت کرده اند و همچنین نظرات معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی نیز استفاده شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت تصریح کرد: مهم ترین مسائل مطرح شده شامل راهکارهای بیماریابی فعال در زمینه بیماریهای واگیر به ویژه سل، مالاریا، ایدز و بیماری های غیرواگیر به ویژه دیابت، فشار خون، سرطان ها و همچنین سایر موارد، پوشش کامل تر و کیفی تر ارائه خدمات سلامت مادران، سلامت نوزادان و کودکان، سلامت بهداشت دهان و دندان، سلامت و امنیت غذایی، سلامت آب و غذا و چگونگی نظارت بر بهداشت مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشت روان بودند.

رئیسی ادامه داد: همچنین چگونگی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تعامل با سایر سازمانها و نهادها برای ارتقای سلامت جامعه، توجه جدی به سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین راهکارهای مداخله ای جهت کاهش آسیب اجتماعی، تمرکز بر ارتقای سلامت در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهرها و چگونگی استفاده از دفاتر خدمات سلامت را دیگر موارد مطرح و مورد بررسی در این اجلاس بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه راهکارهای ارائه شده در این اجلاس پس از تصویب در قالب برنامه عملیاتی برای اجرا به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.

لازم به ذکر است اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران به پایان می رسد. وبدا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.