پذیرش دانشجوی بومی، راه‌حل معظل کمبود متخصص در مناطق محروم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، اصغر سلیمی گفت: طرح تحول سلامت در عرصه بین الملل، کارنامه درخشانی در بسیاری ازکشورهای توسعه یافته برجای گذاشته است زیرا با اجرایی طرح پزشک خانواده می‌توان خدمات بهداشتی ودرمانی را  نه تنها از نظر هزینه‌ای کنترل کرد بلکه می توان غربالگری در حوزه بهداشت  ودرمان را نیز توسعه داد.

نماینده  مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش سال به سال بودجه طرح تحول سلامت مانع اجرایی اصولی این طرح بسیار کاربردی در حوزه  بهداشت و درمان است بنابراین الزامی است که با برنامه‌ریزی محوری و کاربردی، بودجه مناسبی برای اجرای کامل طرح تحول سلامت در نظر گرفته شود تا بتوان  خدمات درمانی در کشور را به طریق اصولی افزایش داد.

سلیمی افزود: ما انتظار داریم با ورود سرپرست جدید حوزه بهداشت و درمان، طرح تحول سلامت از گذشته نیز با انگیزه تر دنبال شود تا بتوان علاوه بر کاهش هزینه‌های درمانی در حوزه سلامت، میزان ارائه خدمات درمانی را افزایش داد .

وی تصریح کرد: طرح تحول سلامت بطور حتم می‌تواند نقش محوری و اصولی در حیطه درمان ایفا کند اما تا زمانی که فکر اساسی برای کاستی‌های بودجه ای در طرح تحقق اجرای کامل طرح تحول سلامت در نظرگرفته نشود نمی توان امید داشت طرح مذکور به نتایج ایده‌آل برسد.

فرهنگسازی در پیشگیری از درمان با اجرای طرح تحول سلامت

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد: روند و اجرایی طرح تحول سلامت اگر به نحو مطلوب مدیریت شود، می تواند فرهنگسازی درمورد پیشگیری از شیوع  بیماری در جامعه را نهادینه کند بنابراین باید با همکاری همه جانبه، اهتمام لازم برای اجرای طرح تحول سلامت مدنظر قرار گیرد.

سلیمی بابیان اینکه تمرکز بر افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی برطبق بومی گزینی راهکار اساسی برای رفع معضل کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم کشور است یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه با حمایت‌های مالی و بودجه ای اجازه ندهد، طرح تحول سلامت بر روی زمین بماند. خانه ملت

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.