سوزاندن زباله در محل بیمارستان‌ها فاجعه‌ای زیست محیطی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، یوناتن بت کلیا در واکنش به اظهارنظر استاندار تهران مبنی براینکه زباله تا 20 سال دیگر تهران را غیرقابل زیست می‌کند، گفت: استاندار مقام اول هر استانی است، ضمن اینکه آقای محسنی بندپی یکی از چهره‌هایی بوده که اقدامات مثبتی در جهت ارائه خدمات به مردم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

وی افزود: بی‌تردید استاندار تهران می‌تواند چهره‌هایی را بکار بگیرد که بتوانند نقش موثری در جهت رفع مشکلات شهر تهران داشته باشند و دلسوزانه در این مسیر گام بردارند.

براساس این گزارش، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیران حوزه شهری در پایتخت باید با استفاده از فناوری‌های مدرن و الگوبرداری از موفقیت کشورهایی که توانسته‌اند مشکلات زیست محیطی خود را حل کنند، برای رفع زباله و فاضلاب در این شهر اقدامات مثبتی انجام دهند.

وی اضافه کرد: البته آموزش به شهروندان هم باید به عنوان مکمل در کنار اقداماتی که مدیران حوزه شهری انجام می‌دهند، قرار گیرد، چرا که اسراف ریشه ایجاد زباله‌های فراوان در شهر تهران است، ضمن اینکه لازم است فرهنگ تفکیک زباله در بین مردم نهادینه شود.

بت کلیا با انتقاد از بی‌توجهی به وضعیت پسماندهای بیمارستانی خاطرنشان کرد: به تازگی مباحثی پیرامون اقدام یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران مطرح بود که زباله‌ها را در همان محل بیمارستان می‌سوزانند که قطعا فاجعه‌ای زیست محیطی است و مشکلات اساسی برای کل شهر ایجاد می‌کند، از سوی دیگر وقتی جایی برای از بین بردن این زباله‌ها در نظر گرفته نشود، خودبخود این مشکلات ایجاد می‌شود، و این در حالی است که باید امحاء این زباله‌ها از طریق استفاده از فناوری نوین به گونه‌ای صورت بگیرد که هیچ آثار مخربی از آن در محیط زیست باقی نماند.

وی که با خانه ملت سخن می‌گفت، تاکید کرد: این مهم در رابطه با پسماندهای صنعتی هم مصداق دارد که باید برای رفع مشکلات زیست محیطی ناشی از آن با استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا سلامت شهروندان تحت شعاع بی‌توجهی به این بخش قرار نگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.