لایحه بودجه ۹۸ دارای اشکالات ساختاری بسیاری است
به گزاش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدعلی وکیلی در انتقاد نسبت به وضعیت لایحه بودجه 98، گفت: درست است که لایحه بودجه 98 در مرز رای آورد، کما اینکه 55 درصد رای موافق و 45 درصد رای مخالف داشت، اما نشان می‌دهد کمیسیون تلفیق نسبت به کلیات بودجه به اقناع حداکثری نرسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: لایحه بودجه 98 دارای اشکالات ساختاری بسیاری است و ابهاماتی بسیاری هم دارد، کما اینکه هم در تحقق درآمدها و هم در نسبت عملکردهای مندرج در آن ابهاماتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بودجه 98 هزینه‌ای است، چرا که لایحه‌ای که 55 درصد در کمیسیون تلفیق رای می‌آورد، لایحه مرزی محسوب می‌شود و بعید می‌دانم که در ادوار گذشته مجلس هم لایحه‌ای به این اندازه ضعیف رای آورده باشد.

دولت در تدوین لایحه بودجه 98 تصمیمات آسان را انتخاب کرده است

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: این امر نشان می‌دهد که ساختار این لایحه هم به لحاظ درآمد، هم هزینه و هم ابهام در منابع اشکالات اساسی دارد، به این دلیل که دولت تصمیمات آسان را انتخاب کرده، و این در حالی است که سال آینده وضعیت عادی نیست، اما صورت مفروضات این بودجه آسان است و بیانگر این بوده که دولت به دنبال تصمیمات پُرریسک نرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت می‌توانست در لایحه 98 با اتخاذ تصمیمات مهم در خصوص حامل‌های سوخت، معافیت‌های مالیاتی و نمایان‌سازی منابع پنهان، بودجه خوبی را تدوین کند که این موارد از ابهامات موجود در این لایحه است که نتیجه آن هم رای ضعیف کمیسیون تلفیق بدان بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.