پذیرش ۵۵۰ بیمار خارجی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، قاسم میری علی‌آباد گفت: 70 درصد گردشگران سلامت امسال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را اتباع کشور افغانستان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: گردشگر سلامت تعریف خاصی دارد،گردشگران سلامت افرادی هستند که کشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترک و هزینه خدمات را پرداخت می کنند. 

میری علی آباد در ادامه گفت: تعداد زیادی از اتباع خارجی که بیش از یک سال در کشور ما سکونت دارند و یا در جریان قاچاق انسان دچار سانحه شده اند نیز خدمات درمانی را در بیمارستان های تابعه این دانشگاه دریافت کردند که این افراد در تعریف گردشگر سلامت نمی گنجند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت های توسعه گردشگری در منطقه جنوب شرق کشور برخوردار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: برای نهادینه ساختن صنعت گردشگری سلامت برنامه های مدونی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شروع شده که در این راستا مجوز پذیرش بیمار غیر ایرانی در بیمارستان چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان اخذ شده است.

میری علی آباد با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت راهبردهای علمی و مشخصی دارد که باید از مرحله ایده به اجرا برسد، بیان کرد: چشم پزشکی، انکولوژی و رادیوتراپی، درمان ناباروری، جراحی پلاستیک و ترمیمی، گوش و حلق و بینی، تشخیص قبل از تولد تالاسمی، تحقیق و درمان بیماری های عفونی و گرمسیری از مهمترین محورهای توسعه گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقامتی که بیماران خارجی مراجعه کننده به مرکز چشم پزشکی الزهراء (س) با آن مواجه هستند از حضور بخش خصوصی در راه اندازی هتل و اقامتگاه ویژه بیماران خارجی استقبال می کنیم.

به گزارش ایرنا ۳ بخش گردشگری سلامت، تندرستی و درمانی از جمله ظرفیتها و توانمندی های ارزشمند و بی نظیر سیستان و بلوچستان است که می تواند زمینه ساز جذب توریست و رونق و توسعه منطقه شود.

استان پهناور سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت ها و زیرساخت های لازم از جمله دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانهای متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهمتر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.