در صورت تامین منابع در بودجه ۹۸ بالگرد دید در شب خریداری می کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، پیرحسین کولیوند امروز چهارشنبه ۲۶ دی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس هوایی بعثت در همدان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۴۱ اورژانس هوایی در کشور تا کنون ۲۴ هزار مصدوم و بیمار توسط پایگاه‌های هوایی جابه جا شده‌اند که از این تعداد حدود ۶۵ درصد به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

وی افزود: فعالیت پایگاه اورژانس هوایی، فواید فراوانی از جمله کاهش ۵۵ درصدی مرگ مادران باردار، جلوگیری از مرگ مصدومان و بیماران بدحال که دسترسی به بیمارستان و اورژانس نداشته و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از تأخیر درمان را دارد.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: از میان ۴۱ فروند بالگردهوایی، ۱۰ فروند متعلق به وزارت بهداشت و ۳۱ بالگرد دیگر نیز با همکاری سپاه و بخش خصوصی در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است.

کولیوند در ادامه با اشاره به توسعه و افزایش پایگاه‌ها در فاز دوم عنوان کرد: خوشبختانه فاز یک این عملیات تکمیل و در فاز دوم در صدد افزایش تعداد پایگاه‌ها به ۵۴ مرکز و همچنین در فاز سوم نیز با برنامه ریزی دقیق درصدد توسعه و تجهیز این پایگاه‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‎های اورژانس در سطح کشور، خرید ۴۰۰ آمبولانس و خودروهای دو دیفرانسیل در مناطق سردسیر و برفی بود که تعداد قابل توجهی از این خودروها به شهر همدان اختصاص داده شده که می‌تواند خدمات خوبی را به بیماران ارائه دهد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به اعتبار اورژانس هوایی اضافه کرد: برای راه اندازی و فعالیت اورژانس هوایی در سطح کشور، مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی اظهار کرد: اکنون ۳۰۰۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به تصویب قانون در سال ۸۶ تعداد این پایگاه‌ها باید دوبرابر شود.

کولیوند با اشاره به اختصاص بودجه ۹۸ به اورژانس بیان کرد: اگر بودجه ۹۸ برای سازمان اورژانس کافی باشد درصدد این هستیم که تعدادی بالگرد دید در شب خریداری کنیم.

به گزارش ایسنا رئیس اورژانس کشور در پایان ضمن قدردانی از نمایندگان استان همدان، اقدامات و نقش آنان را در تبدیل نهاد اورژانس به سازمان اورژانس بسیار مؤثر دانست.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.