اورژانس باید به بالگردهای دید در شب مجهز شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: اورژانس هوایی کشور تاکنون ۲۴ هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرده که ۶۵ درصد از مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل و درصد بالایی از آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه اورژانس هوایی می تواند خدمات ویژه و اساسی به مردم ارائه دهد اظهار داشت: در حال حاضر ۴۱ پایگاه هوایی در کشور فعال است که مالکیت ۱۰ فروند از بالگردهای اورژانس متعلق به این سازمان است و مابقی متعلق به هوانیروز، سپاه پاسداران و بخش خصوصی است.

دکتر کولیوند با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز اورژانس هوایی هزینه شده است، اضافه کرد: مرحله اول تجهیز استان ها به بالگرد هوایی اورژانس به اتمام رسیده و در مرحله دوم تعداد بالگردهای اورژانس به ۵۴ فروند افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: برای استان های برفگیر و یخبندان از خودروهای آمبولانس ۲ دیفرانسیل استفاده کردیم و با کمک وزارت بهداشت ۴۰۰ دستگاه آمبولانس ۲ دیفرانسیل خریداری و به استان ها تخصیص یافت.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: اگر قانون سال ۸۶ مربوط به اورژانس اجرایی شود، تعداد زیادی از پایگاه های شهری و جاده ای به پایگاه های موجود اضافه می شود. در حال حاضر 3 هزار پایگاه امداد شهری و جاده ای در کشور وجود دارد و نیازمند 3 هزار پایگاه دیگر هستیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.