مشکل درمان ناباروری کشور، خلاء‌های قانونی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، مهناز اشرفی، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ناباروری ایران، در ارتباط با مشکلات درمان ناباروی اظهار داشت: علی رغم تلاش های صورت گرفته در امر درمان ناباروری در کشور طی ۲۰ سال گذشته پزشکان با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند.

وی افزود: خلاء‌های قانونی فراوانی در امر درمان ناباروری وجود، به دلیل این مشکل بسیاری از مراکز ناباروری مجبور می‌شوند که فعالیت خود را و به سختی در امر ناباروری در موضوعات اهدای تخمک، جنین و رحم اجاره ای انجام دهند.

اشرفی در ادامه گفت: این مشکلات بارها به وزارت بهداشت و مسئولین اعلام شده و تلاش صورت گرفته تا خلأهای موجود از پیش راه برداشته شوند.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن ناباروری ایران اضافه کرد: بر همین اساس و به دلیل مشکلات قانونی موجود قرار بر این شد تا انجمن ناباروری ایران جلسه مجمع عمومی و فوق العاده را تشکیل دهد و پیرو این مسئله از دبیر انجمن کمیسیون‌ها دعوت به عمل آمد و تشکیل مجمع نیز دو بار در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیر کمیسیون انجمن‌ها نماینده‌ای از وزارت بهداشت است، متاسفانه علی رغم اعلام قبلی دبیر کمیسیون انجمن‌ها در جلسه‌ای که امروز در تهران برگزار شد شرکت نکرد و این در حالی است که ۹۰ متخصص از نقاط دور و نزدیک کشور جهت شرکت در این جلسه حضور یافته بودند.

به گزارش فارس اشرفی در پایان ضمن انتقاد به عدم حضور نماینده وزارت بهداشت در این مجمع و گفت: ورود وزارت بهداشت به این حوزه امری ضروری است. فارس

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.