تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری منوط به تصمیم کمیسیون تلفیق است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، احمد نجاتیان اظهار داشت: در حوزه تعرفه‌های پرستاری در منزل مشکل تا حدود زیادی حل شده و تعرفه‌ها تدوین و به تصویب دولت رسید که ا کنون در حال اجرای پایلوت آن برای پوشش بیمه‌ای هستیم. 

نجاتیان ادامه داد: در حال حاضر این مساله در همدان و کرمان با حمایت بیمه سلامت آغاز شده و برای تهران بیمه تامین اجتماعی ورود می‌یابد و امیدواریم بزودی این مساله به صورت کامل محقق شود. 

وی افزود: در زمینه تعرفه‌ پرستاری در بیمارستان وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پرستاری بسته خدمتی را تدوین و استاندارد خدمت در این زمینه تهیه شده است و به شورای عالی بیمه ارائه آن صورت گرفت. 

مدیرکل دفتر توانمندسازی پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پیشنهاد نظام پرستاری دو هزار میلیارد تومان برای بودجه اجرای تعرفه پرستاری در بیمارستان است، گفت: این بودجه از جانب وزارت بهداشت نیز تایید و به دولت ارائه شد تا جهت بودجه سنواتی و بودجه سال 98 پیش‌بینی‌های لازم انجام گیرد. 

نجاتیان خاطرنشان کرد: ما این موضوع را با سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی کردیم ولی متاسفانه در بودجه سال 98 به دلیل مشکلات مالی کشور این مساله دیده نشد ولی مجلس قول داد که در کمیسیون تلفیق این موضوع را در نظر گیرد و امیدواریم مشکل در این زمینه برطرف شود. 

وی در ادامه گفت: کمیسیون بهداشت طی جلساتی که با مسئولین حوزه پرستاری داشته قول مساعد داده که این مساله را در کمیسیون تلفیق پیگیری کند. البته مساله تامین بودجه استخدام پرستاران نیز در این کمیسیون مدنظر است. 

به گزارش فارس مدیرکل دفتر توانمدسازی پرستاری وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه زمینه اجرای این مساله باید فراهم شود باید گفت: بسته خدمتی در نظر گرفته شده و پیشنهاد تعرفه نیز صورت گرفته که کمیسیون تلفیق در حال بررسی جزئیات است و  اگر این موضوع محقق شود در بودجه سال 98 اعتبار لازم به بیمه‌ها ارائه خواهد شد تا تعرفه‌ها را در حوزه پرستاری پرداخت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.