نظام سلامت با مشکلات جدیدی روبروست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در حاشیه اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات مردم برطرف شد، گفت: طرح تحول سلامت را با شدت ادامه می‌دهیم. این طرح به کاهش هزینه‌های بیماران کمک بسیاری کرد.

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم تا طرح تحول سلامت را ساختارمند کنیم و بسته‌های اقتصادی تعریف شود و ممکن است بسته‌هایی را اضافه کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره کمبود‌های دارویی گفت: از کمبود‌های دارویی کشور به روز و به لحظه خبر دارم. امروز مشکل عمده‌ای در کمبود دارویی نداریم و مواد اولیه تهیه دارو‌های تولید داخل تا ۶ ماهه اول سال آینده ذخیره سازی کرده ایم و تدابیری اندیشیده‌ایم که در ۶ ماهه دوم سال آینده نیز مشکلی چندان در حوزه دارو نداشته باشیم.

نمکی افزود: علی‌رغم فشار‌های ظالمانه که دشمنان در قالب تحریم به ایران وارد می‌کنند طوری عمل می‌کنیم که کوچک‌ترین نگرانی برای تامین داروی مورد نیاز بیماران عادی و خاص وجود نداشته باشد و به عنوان مسئول سلامت کشور عنوان می‌کنم که مردم کوچک‌ترین نگرانی در مورد تامین دارو نداشته باشند.

وی اضافه کرد: امروز نظام سلامت با مشکلاتی جدید روبرو است؛ ما روزی با هزینه کرد کم دستاوردی بزرگ داشتیم و در ٢٣ کشور شرق مدیترانه در حوزه بهداشت اول شدیم و با پنج دلار کودکان ما را واکسینه می‌کردیم.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: امروز یک دوره شیمی درمانی در ارزانترین شرایط به اندازه پوشش واکسیناسیون یک شهرک هرینه دارد و هزینه درمانی یک بیمار در ICU هزار دلار است و نماینده سازمان بهداشت جهانی امروز اعلام کرد که ایران در ۲ سال گذشته در کشور‌های شرق مدیترانه در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر پیشرو بوده است.

نمکی خاطرنشان کرد: ما در کشور با بیماری‌های غیرواگیر، روان پریشی پر خطر در جامعه، افزایش سالمندان و حوادث جاده‌ای رو به رو هستیم و سالمندان ما جوانی نکرده پیر شده‌اند، سالمند افسرده به دنبال کنترل فشار خون و چربی نمی‌رود تغذیه مناسب ندارد و پوکی استخوان او کنترل شده نیست.

به گزارش پایگاه خبرنگاران جوان وی در پایان گفت: ما باتوجه به شیوع بیماری‌های غیرواگیر و حوادث جاده‌ای و بلایای طبیعی باید به تنگاتنگی بهداشت و درمان برسیم و ٢ حوزه با یکدیگر برنامه ریزی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.