پیامدهای قطع ارتباط سازمان نظام پزشکی با مجلس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بهنام عباسیان، با اشاره به اینکه با احیای معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان می توانیم به اهداف و زیرساخت های مورد نظر در جامعه پزشکی دست پیدا کنیم، افزود: در طی یکسال و نیم اخیر که معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان نظام پزشکی منحل شد کسی پیگیر امور حقوقی جامعه پزشکی نبود و عملا ارتباط بدنه شورای عالی با مجلس شورای اسلامی از بین رفت.

وی در ادامه گفت: با توجه به هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد و سایر مشکلات عدیده ای که پزشکان با آن دست به گریبان هستند باید از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای بیان دیدگاه ها و انتقال نقطه نظرات جامعه پزشکی استفاده کنیم تا مسائل مرتبط با جامعه پزشکی از اهمیت و توجه لازم برخوردار شود.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی نسبت به تلطیف بسیاری از قوانین که در مجلس مصوب شد اقدامات لازم را انجام داد، تصریح کرد: بهتر است قبل از تصویب قانونی که مرتبط با جامعه پزشکی و نظام سلامت است، سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان در جریان آن قرار گیرد و این امر با احیای دوباره معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان نظام پزشکی میسر است .

عباسیان با بیان اینکه در برهه ای از زمان قرار داریم که کارها با خواهش و تمنا به پیش نمی رود، ادامه داد: باید در چارچوب موازین قانونی و با استفاده از توانمندی های موجود در جامعه پزشکی و ارتباط با بدنه دولت نسبت به رفع مشکلات نظام سلامت گام برداریم .

وی با اشاره به مشکلات معیشتی پزشکان گفت: دولت تورم را معادل ۲۰ درصد اعلام کرده و این در حالی است که تعرفه های خدمات پزشکی طی دو سال اخیر ۵ درصد هم افزایش نداشته است و نباید نقصان های مالی  از جیب پزشکان پرداخت شود.

به گزارش مهر عباسیان در پایان خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی نیز همانند سایر مردم مشکلات معیشتی خود را دارد اما همواره در کنار مردم بوده و حتی همان افزایش ناچیز تعرفه ها را از مردم دریافت نمی کنند چون می دانند که توان مالی مردم پایین است اما باید دولت فکری به حال این وضعیت کند و با تشکیل معاونت پارلمانی و حقوقی در سازمان نظام پزشکی می توان مشکلات را به گوش دولتمردان رساند و این امر نهایتا به نفع مردم نیز خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.