تشنج، یک اختلال عصبی با مصائب بسیار
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدعلی غفاری گفت: تشنج یک اختلال عصبی است که با فعالیت غیر طبیعی مغز مشخص می‌شود و ۶۵ میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ نزدیک به ۱.۳ افرادی که تشنج می‌کنند به سختی کنترل می‌شوند، تشنج می‌تواند سبب اختلال در زندگی اجتماعی، روابط بین‌فردی و زندگی مستقل فرد شود.

وی افزود: هورمون‌های استرس مانند کورتیزول در افراد ساکن اماکن پرخطر افزایش پیدا می‌کند؛ استرس یک محرک مهم برای ایجاد حمله‌های تشنج در این بیماران است؛ بیماران تشنجی که در مناطق با میزان بالاتری از جرم و جنایت زندگی می‌کنند، تا ۳ برابر بیشتر از  همتایان خود در مناطق امن‌، حمله‌های تشنج را تجربه می‌کنند.

این متخصص مغز و اعصاب در ادانه گفت: در مطالعه‌ای جدید نشان داده شد بیمار تشنجی که در محله‌ها با جرایم بالاتری زندگی می‌کند، به طور قابل ملاحظه‌ای حملات بیشتری را تجربه خواهد کرد؛ به طور میانگین این افراد نسبت به افراد ساکن محله‌های امن‌تر در طول ۱ ماه دچار ۳ اپیزود تشنج می‌شوند،  بنابراین بین تعداد تشنج‌ها و میزان جرایم رابطه غیرقابل انکاری وجود دارد.

غفاری با اشاره به اینکه افزایش تعداد دفعات تشنج به معنای کاهش کیفیت زندگی است، گفت: تشنج‌هایی که منجر به سقوط می‌شوند سبب کبود‌ی‌های متعدد و گاهی شکستگی‌های استخوانی می‌شود، به‌علاوه انگ بیماری تشنج در برخی جوامع غیر قابل چشم‌پوشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان یادآور شد: درک تاثیرات خشونت و جنایت در افزایش تعداد حمله‌های تشنج تایید کننده نیاز به تحقیقات گسترده‌تر است که سبب افزایش آگاهی درمانگران و ارائه‌ توصیه‌ها و آموزش‌های لازم در زمینه‌ کنترل استرس در بیماران تشنجی می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.