به دنبال تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در حاشیه نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری اظهار داشت: اگرچه مشکلاتی در کل کشور در حوزه اقتصاد و چرخه تامین کالا به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه وجود دارد، اما تلاش می کنیم تا درخصوص تامین مواد اولیه صنایع دارویی داخلی مشکلی رخ ندهد.
وی افزود: در حال حاضر، خوشبختانه هیچ نگرانی از بابت دسترسی و افزایش قیمت و تحمیل هزینه به بیماران نداریم و مردم نیز در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

نمکی درخصوص برنامه های این وزارتخانه برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک های علم و فناوری گفت: نگاه دولت این است که شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را به شدت تقویت کنیم، چراکه در تمام دنیا نیز آنها در شرایط تحریم به کمک دولت ها می آیند. زمانی که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت داشتم، علیرغم افزایش مختصر بودجه دستگاه های اجرایی، 70 درصد یودجه پارک های علم و فناوری را افزایش دادیم. 

 سرپرست وزارت بهداشت در پایان گفت: برای توسعه پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و ارتباط آنها با بدنه دانشگاه های علوم پزشکی برنامه های مفصلی دارد که امیدواریم از ظرفیت عظیم و ارزشمند در جهت جبران کاستی های زمان تحریم به ویژه در زمینه مشکلات نظام ارائه خدمات، کمبودهای تجهیزات پزشکی وارداتی و تولید داروهای های تک وارداتی استفاده کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.