توقف خط تولید برخی داروها صحت ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز جامع سلامت شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود در استان مازندران شرکت های دارو سازی داخلی با تمام توان در حال تولید داروهای مورد نیاز بیماران هستند.

وی در ادامه گفت: تاکنون هیچ شرکت داروسازی در کشور کاهش و یا توقف خط تولید برخی داروها را به سازمان دارو و غذا اعلام نکرده است.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: شرکت های دارویی کشور به گونه ای بسیج شدند که دارو بیماران کشور را تامین کنند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

به گزارش ایرنا در چند روز اخیر برخی رسانه های داخلی اعم از مکتوب و فضای مجازی اخباری مربوط به توقف خط تولید برخی داروهای داخلی از سوی شرکت های دارو سازی کشور را به دلیل آنچه که مطالبات معوقه این شرکت ها از داروخانه ها و بیمارستان های دولتی اعلام شد را منتشر کردند.

نمکی نسبت به تامین داروی مورد نیاز به خصوص داروهای مهم به بیماران و خانواده های آنها اطمینان داد و گفت: چنانچه بیماران و یا خانواده هاشان کمبودی را نسبت به برخی داروهای مهم احساس کردند با سازمان دارو و غذا تماس بگیرند و اطلاع رسانی کنند تا این داروها تامین شود.

گفتنی است سازمان دارو و غذا وزارت بهداشت و درمان سامانه پاسخگویی 1490 را برای اطلاعات دارویی مردم راه اندازی کرد و مردم می توانند با تماس با 1490 کد (1) کارشناسان داروخانه ای که داروی موردنیازشان را دارد معرفی می کند، علاوه بر آن شهروندان می توانند با ارسال یک پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 20149 نام دو داروخانه را که دارو مدنظر در آن موجود است را دریافت کنند.

سرپرست وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح امروز برای بررسی برنامه پزشک خانواده و بررسی وضعیت بهداشت و درمان و طرح های عمرانی این حوزه سفر یکروزه ای به استان مازندران انجام داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.