رنجنامه طب اورژانس
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، متن نامه متخصصین رشته طب اورژانس که به امضاء 327 تن از پزشکان متخصص این رشته رسیده، به این شرح است:

اعضای محترم انجمن علمی طب اورژانس

با عرض سلام و احترام

مشکلات روز‌افزون و لاینحل رشته طب اورژانس در نامه قبلی با قریب به سیصد امضا به حضور شما رسید‌. با این حال مجددا جهت یادآوری و تکرار مکررات، مسائل و مشکلات را به حضور شما اعلام می‌کنیم.

 انتظار داریم مجموعه فعلی انجمن علمی طب اورژانس (‌به عنوان نهادی انتخابی)‌، پیگیری‌های لازم را جهت برطرف شدن موارد ذیل به انجام برساند. در صورتی که حل این مصائب را غیرممکن دانسته و یا از توان خود خارج می‌دانید، لطفا مکاتبات لازم را با وزارت بهداشت، جهت امکان معادل‌سازی مدرک متخصصین طب اورژانس با سایر تخصص‌ها طبق صلاحدید و یا امکان شرکت مجدد فارغ‌التحصیلان این رشته در آزمون دستیاری انجام دهید. با تشکر

1- عدم وجود عدالت کدهای تخصصی بین رشته‌ای؛ به گونه‌ای که بسیار تاسف بار است.

2- برخورد سلیقه‌ای بیمه‌ها و عدم پرداخت همین کدهای تصویب شده ناچیز در مناطق مختلف کشور، حتی در مورد ویزیت‌های متخصصین طب اورژانس و عدم وجود ویزیت ترخیص از اورژانس.

3- برخورد سلیقه ای بیمه‌ها با ویزیت بیماران غیر‌بستری توسط طب اورژانس و درخواست CT، MRI و حتی اخیرا گرافی که موجب سردرگمی بیماران، بستری شدن بیهوده بیماران جهت انجام موارد فوق، شلوغی اورژانس‌ها و اتلاف هزینه‌ها و در مواردی محروم شدن بیمار از خدمات تخصصی طب اورژانس و ارجاع شدن به پزشک عمومی می‌شود.

4- دریافت‌های ناچیز متخصصین طب اورژانس‌ و در بسیاری از موارد، کمتر‌ نسبت به پزشکان عمومی، علی‌رغم ساعت حضور بیشتر ‌و مسئولیت بالاتر.

5- عدم وجود امنیت شغلی و قراردادهای موسوم به ماده ۸۸ که متخصصین در آن فاقد هرگونه امنیت شغلی، بیمه، حقوق ثابت و.... هستند.

6- عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر شمول قانون بهره‌وری برای پزشکان به خصوص طب اورژانس؛‌ توسط دانشگاه‌ها و عدم ابلاغ آن از وزارت مربوطه و عدم وجود ضریب‌ 1.5 برای ساعات کاری مقیم عصر و شب و روزهای تعطیل.

7- عدم تصویب کلینیک‌های urgent care علی‌رغم نظر مساعد وزیر محترم بهداشت و اثر کاهشی مورد فوق برای هزینه‌کرد بیمه‌ها.

8- عدم امکان تحصیل در مقاطع فوق تخصصی و فلوشیپ.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.