زیرساخت های نسخه نویسی الکترونیک پیش بینی شوند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدرضا دری گفت: این طرح در مجموع بسیار خوب است اما باید زیرساخت‌های آن فراهم شود در غیر این صورت ممکن است این طرح باعث اسباب زحمت مردم شود سازمان تامین اجتماعی از چندین سال قبل به این فکر بود که بر نظام توزیع دارو کنترل داشته باشد که این امر بسیار عالی و ارزشمند است اما اشکال این طرح آنجاست که زیرساخت‌های آن فراهم نشده است و می‌تواند منجر به زحمت مردم شود.

وی در ادامه افزود: اولین مسیر ساخت نسخه های الکترونیک اینترنت است و تا زمانی که جایگاه اینترنت در مطب پزشکان و داروخانه‌ها به طورهدفمند دیده نشود نمی‌توان این طرح را اجرا کرد در برخی از داروخانه ها مشاهده می‌کنیم که قطعی اینترنت وجود دارد و عملکرد داروخانه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: داده‌های افراد در بین داروخانه بیمار و پزشک قابل چرخیدن است و بسیاری از داده‌ها اطلاعات شخصی به اسرار بیمار است که فرد علاقه ای به انتشار آنها ندارد و سطح دسترسی به این اطلاعات مشخص نیست به طور مثال فردی دچار بیماری خاصی بوده است و علاقه‌ای ندارد کسی راجع به آن اطلاع داشته باشد.

دری اضافه کرد: اجرای این طرح هزینه سرباری برای داروخانه هایی دارد که با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کنند، سازمان تامین اجتماعی با اجرای این طرح صرفه جویی زیادی انجام خواهد داد اما اگر جایگاه هزینه آن دیده نشود و هزینه‌های آن به داروخانه‌ها منتقل شود مشکلات داروخانه ها چندین برابر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی به دنبال صرفه‌جویی با حذف دفترچه‌های خدمات درمانی است اما در واقع این هزینه ۷۰ میلیارد تومانی این کار به داروخانه‌ها منتقل می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران ادامه داد: اگر چند نفر به طور همزمان به داروخانه مراجعه کنند پذیرش داروخانه با دریافت نسخه در صورت موجود بودن دارو به بیمار اعلام می‌کند که دارو در دسترس نیست اما در سیستم الکترونیک فرد مراجعه کننده اداره خانه باید نسخ را به صورت کامل صورت کامل دریافت کند و سپس نوبت به افراد بعدی برسد که این موضوع زمان زیادی را خواهد گرفت.

به گزارش فارس دری در پایان گفت: برای انجام بهترین کار داروخانه باید چندین کامپیوتر در اختیار داشته باشد و توان همزمان چندین نسخه را کنترل کند و هزینه سرباری را به داروخانه وارد می‌کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.