بیش از یک میلیارد دلار هزینه واردات ۳درصد داروی ویژه سرطان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمد اسماعیل اکبری  در نشست خبری هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد، اظهار کرد: مسائل اقتصادی در حوزه سرطان بسیار مهم است و این بیماری یکی از گران‌ترین عارضه‌ها در دنیا محسوب می‌شود زیرا هیچ بیماری به اندازی سرطان هزینه‌بر نیست و تحقیقات زیادی در این مورد در تمام دنیا از جمله کشورمان انجام شده است.

وی افزود: ما در سال ۹۶ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بابت واردات ۳ درصد داروی سرطان و ۵۰۰ میلیون دلار بابت ساخت مواد اولیه دارو‌های داخلی سرطان هزینه کرده‌ایم و متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم ۳ درصد باقی مانده دارو‌ها را در  داخل کشور تولید کنیم.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه من امیدوارم دانشمندان صنعت داروسازی به سمت ساخت ۳ درصد دارو‌های وارداتی بروند، افزود: من دارو‌های ساخت داخل را بر نوع خارجی آن ترجیح می‌دهم و متأسفانه به دلیل خروج ارز به علت واردات دارو ممکن است کشور در آینده دچار مشکلات ارزی جهت واردات دارو‌های سرطانی خارجی شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان تاکید کرد: ۳۰ درصد بار مالی در بیماری سرطان بدون دلیل به مردم تحمیل می‌شود که ممکن است مؤسسات خیریه این گونه هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: من معتقدم که ۳۰ درصد از بیماری‌های سرطان ضرورت تشخیص ندارد و باعث اصراف و تحمیل هزینه‌های زیاد بر مردم و حوزه سلامت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اکبری گفت: متاسفانه قصد دارند رشته رادیوتراپی را حذف و به جای آن رشته انکلولوژی را جایگزینی کنند اما این مسئله باعث بروز مشکلاتی می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.