ایران بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت،جز ۵ کشور برتر علمی دنیا می شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علی دباغ در مراسم دریچه‌ای به سلامت فردای ایران که در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرعت بسیار بالای رشد علم در دنیا زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و این مسئله باعث می‌شود که ما پیش بینی‌های لازم را از آینده نداشته باشیم.

دباغ در ادامه گفت: اگر به اصطلاح آینده پژوهشی مجهز باشیم می‌توانیم برداشتی درست از آینده در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت داشته باشیم و برای محقق شدن این امر باید از تکنولوژی علمی استفاده کنیم.

رئیس دانشکده سلامت مولانا تاکید کرد: سلسله اقدامات ما باید مبتنی بر علم، مهارت، شناخت وضعیت فعلی کشور و شناخت وضعیت جهان و دنیا باشد تا بتوانیم پیش‌بینی‌هایی خوب از آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با شناخت نقاط قوت و ضعف می‌توان آینده را به درستی ترسیم کرد و به اهداف مورد نظر دست یافت، افزود: یکی از مسائلی که سلامت را تهدید می‌کند تغییرات شگرف وضعیت بیماری‌ها، نوع بیماری، تغییر سبک زندگی است و امروزه ما قادر نبوده‌ایم جلوی رشد و علم و فناوری را بگیریم و بلکه باید تلاش کنیم تا یک الگوی زندگی خوب برای خود و با توجه به رشد علم و فناوری ترسیم کنیم.

دباغ اضافه کرد: با سعی و تلاش خود می‌توانیم سرعت تکنولوژی که یک تهدید محسوب می‌شود را به فرصتی برای پیشرفت بیشتر تبدیل کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: امروزه جایگاه ایران از نظر رشد علمی در منطقه در زمینه‌های شاخص‌های مختلف سلامت بالاست و ما باید این فرآیند را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ابلاغیه مقام معظم رهبری یکی از اهداف مورد نظر این است که طی ۵۰ سال آینده ایران باید جزو ۵ کشور دنیا از نظر علمی باشد.

دباغ خاطرنشان کرد: آینده قابل پیش بینی نیست، اما با تلاش و سعی مضاعف می‌توان از طریق آینده پژوهی تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و من معتقدم که امیرکبیر یک آینده پژوه بوده و اقدام به ساخت مدرسه دارالفنون در تهران کرده است.

رئیس دانشکده سلامت مولانا افزود: IT تأثیری بالا بر سلامت می‌گذارد و با پیشرفت IT ارتباط بین نیروی انسانی کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف گسترش فرهنگ آینده نگری و ترسیم آینده به وسیله نظام سلامت است که در این خصوص باید محتوا‌های علمی را تعریف کرد. آینده نگری باعث شده که تهدید‌ها به فرصت تبدیل شوند و این کار در شرایطی محقق می‌شود که اصول علمی را با سعی و تلاش بیشتر رعایت کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دباغ در پایان خاطرنشان کرد: کشور چین با سعی و تلاش مضاعف تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و کالا‌های خود را در آن سوی دنیا یعنی در کشور آمریکا وارد بازار کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.