لزوم واقعی شدن تعرفه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، علیرضا عسکری اظهار داشت: تعرفه‌ها هر ساله میزان آن از طریق دفتر تعرفه استاندارد و معاونت درمان به شورای عالی بیمه پیشنهاد می‌شود و پس از آن تصمیم شورای عالی به هیأت دولت اعلام و در آنجا تعرفه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مبنای تعرفه بر اساس آنچه هیأت دولت ابلاغ کرده است در نظر گرفته می‌شود و در این ابلاغیه میزان ویزیت‌، K جراحی، هتلینگ و ... در بخش خصوصی،‌دولتی و خیریه‌ها مشخص می‌شود و در صورتی که بیمار در این زمینه با مشکلی مواجه شد می‌تواند از طرق مختلفی بررسی‌های لازم را انجام دهد.

عسکری افزود: ادامه  تماس با سامانه 190 وزارت بهداشت راهکاری بوده که افراد می‌توانند از طریق آن به بررسی‌های لازم در این زمینه دست یابند و سؤالات و چالش‌های درمانی خود را مطرح کنند و راهکار دیگری پیگیری از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی است. 

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت  خاطرنشان کرد:‌طی 6 ماه گذشته 15 هزار تماس تلفنی با موضوعات مختلف همچون تعرفه‌ها، برخورد کارکنان و ... با سامانه 190 حاصل شده که بیشترین علت تماس نارضایتی از برخوردهای مجموعه‌های مختلف اعم از پزشک، نگهبان، پرستار، منشی مطب و ... بوده البته بخشی از تماس‌ها نیز مربوط به تقدیر و تشکر از اقدامات کادر بهداشت و درمان بوده است.

عسکری اضافه کرد: مؤسسات درمانی به صورت ادواری مورد بررسی قرار می‌گیرند که تخلفات تعرفه‌ای در آنها مورد بررسی قرار گرفته شود و تیم‌های نظارتی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.همچنین برخی از مردم نارضایتی‌ها و تخلفات احتمالی را به سامانه 190 اطلاع داده که ما از این طریق نیز اقدام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هر هفته یا دو هفته یکبار جلسه ستاد تعرفه در استان تهران برگزار می‌شود که رؤسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران وشهیدبهشتی در آن حضور دارند و اقدامات لازم در این راستا صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد کشوری نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وضعیت مؤسسات درمانی کشور از لحاظ تخلفات به چه صورت است، گفت: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی مؤسسات بهداشتی ـ درمانی در کشور نمره خوبی را دارند چرا که علیرغم شرایط سخت مالی خدمات را بسیار مناسب و کمتر از تورم به بیماران ارائه می‌دهند. 

به گزارش فارس عسکری در پایان گفت: در حال حاضر قیمت خریداری شده و تمام شده در بیمارستان نامتناسب است و باید قیمت تعرفه‌ها واقعی شود تا اداره بیمارستان‌ها ممکن باشد و قیمت تمام شده در بیمارستان‌ها و مؤسسات درمانی در حال حاضر بالاتر بوده و این موضوع این مراکز و بیمارستان‌ها را با مشکلات اقتصادی همراه کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.