اجرای آزمون الکترونیکی ارتقای دندانپزشکی در سال ۹۸
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، حسن رزمی در نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی که با حضور سرپرست و معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مرکز آزمون ملی جهت ارزشیابی دانش‌آموختگان خارج از کشور در پردیس بین الملل تهران ایجاد شده است، چون هر سال حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرونده دانش آموختگان خارج از کشور بررسی می‌شود و امکان برگزاری آزمون ملی در سراسر کشور ایجاد شده است.

رزمی در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۶ دانشکده دندانپزشکی دوره‌های تخصصی دندانپزشکی را ارائه می‌دهند و شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی نیز از مراکز و دانشکده‌های واجد شرایط دوره‌های تخصصی، بازدید‌های دوره‌ای دارد، اما رویکرد ما توجه به کیفیت آموزش است.

وی با اشاره به بازنگری و ابلاغ برنامه آموزشی (کریکولوم) ۹۷ دندانپزشکی، افزود: کارگروه پاسخگویی به ابهامات موجود درباره اجرای برنامه آموزشی ۹۷ تشکیل شده است و خوشبختانه پیشنهادات بسیار خوبی برای اجرای این برنامه از سوی دانشکده‌ها به شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ارسال شده که بین دانشکده‌های پزشکی به اشتراک گذاشته می‌شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل ساماندهی خدمات دندانپزشکان متخصص متعهد خدمت، تدوین، تصویب و ابلاغ شده که این دستورالعمل موجب افزایش رضایتمندی دندانپزشکان متخصص متعهد خدمت شده است.

وی اضافه کرد: با همکاری شورای سیاستگذاری امور دندانپزشکی، آیین نامه دوره دستیاری براساس پیشنهاد دانشکده ها، تدوین و بازنگری شده و خوشبختانه پروتکل اجرایی آموزش در عرصه دانشجویان دوره دکترای دندانپزشکی نیز تدوین شده است و این پروتکل به عنوان یکی از امتیازات دانشکده‌های دندانپزشکی در اعتباربخشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رزمی در پایان تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های ارتقا و دستیاری به صورت الکترونیک انجام شده و مقدمات برگزاری آزمایشی آن در کلان مناطق آمایشی در اسفندماه آماده و آزمون ارتقا در سال ۹۸ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود تا علاوه بر افزایش سرعت پاسخگویی، شاهد افزایش امنیت آزمون و ارتقای کیفیت آن باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.