فارماپک، فرصتی برای معرفی توانمندی های صنعت داروسازی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، میثم کریمی اظهار داشت: با همکاری و اطلاع رسانی دفتر تسهیل صادرات غیر نفتی وزارت خارجه هیات های متعددی از کشورهای جامعه هدف صادرات ایران در اولین نمایشگاه بین المللی فارماپک خاورمیانه حضور خواهند داشت.

وی در ادامه گفت::جمهوری آذربایجان، امارت متحده عربی، پاکستان، کویت، افغانستان، هندوستان، کوبا، ویتنام، مالی، عراق، ترکیه، هلند، آلمان، قطر، لهستان، کره جنوبی، ایرلند و قبرس برای حضور در بخش های مختلف این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

کریمی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های خارجی بازدیدکننده در این نمایشگاه، تولیدکنندگان محصولات نهایی دارویی هستند، این یعنی نمایشگاه صنعتی فارماپک توانسته است نظر این شرکت ها را برای خرید و استفاده از مواد اولیه، بسته بندی و تجهیزات ایرانی جلب کند.

مدیر اولین نمایشگاه فارماپک خاورمیانه اضافه کرد: 2 کشور مالی و عراق درخواست حضور معاونان وزیر خود را در صدر هیات تجاری برای حضور در این نمایشگاه داشته اند که فرصت مناسبی برای صادرات صنعت و خدمات فنی مهندسی داروسازی ایران به این شرکت ها است.

وی ادامه داد: حضور 5 شرکت داروسازی بزرگ بنگلادش در این نمایشگاه نیز بستر مناسبی برای حضور در بازار دارویی این کشور با جمعیت قابل توجه و سرانه بالای مصرف دارو است.

کریمی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این نمایشگاه ارتباط دوطرفه بین تولیدکنندگان داخلی و شرکت کنندگان است، عنوان کرد: دو شرکت از کوبا در زمینه «بایو» در نمایشگاه شرکت کرده اند، که با توجه به توان شرکت های ایرانی در حوزه بایو تکنولوژی می توانیم زمینه صادرات این تکنولوژی را نیز به چنین کشورهایی فراهم کنیم. 

مدیر نمایشگاه با بیان اینکه تمایل شرکت های ترکیه ای بیشتر به حضور در عرصه بسته بندی بوده است، گفت: ظرفیت پاسخگویی به 100 درصد نیاز داخل در زمینه بسته بندی را داریم و حضور این نماینده ها برای توسعه همکاری با شرکت های فعال در حوزه بسته بندی یک فرصت برای در آینده تلقی می شود.

به گزارش وبدا مدیر نمایشگاه خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور نمایندگان شرکت های خارجی و ارائه توانایی های ایران در فرآیند تولید دارو، زمینه حضور قدرتمند شرکت های داخلی در بازار خاورمیانه فراهم شده و باعث رشد و شکوفایی بیشتر این صنعت شود.

گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی بسته بندی دارویی خاورمیانه از 10 تا 12 بهمن سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.