در طب سنتی درمانی برای سرطان وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون: محمد اسماعیل‌ اکبری در ارتباط با درمان سرطان در کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی مفهوم سرطان به صورتی بود که هر کس مبتلا می‌شد درمانی برای آن وجود نداشت و ابتلا معادل با مرگ بود. ولی خوشبختانه اکنون این بیماری در کشور مهار، کنترل و درمان می‌شود. 

اکبری در ادامه گفت: در سال 84 ، 80 درصد از مبتلایان به سرطان جان خود را از دست می‌دادند و این آمار در سال 93 به 30 درصد رسید و خوشبختانه در حال حاضر کمتر از این میزان نیز شده است. 

رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه کشور ما خوشبختانه کنترل یکی از سخت‌ترین بیماری‌ها را موفق بوده است، گفت: در زمینه مدیریت درمان سرطان به ویژه در مراحل پیشرفته این بیماری نسبت به بسیاری از کشورها موفق عمل کرده‌ایم. 

وی تاکید کرد: کشف به موقع سرطان و تشخیص به هنگام آن در موفقیت درمان بسیار حائز اهمیت بوده بنابراین مردم باید نسبت به عوامل هشداری در بدن خود و هر تغییری همچون توده قابل لمس، زخم طول کشنده یا خونریزی که بیش از یک هفته به طول انجامید حساس باشند و برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنند. 

به گزارش فارس اکبری در پایان با اشاره به اینکه طب سنتی چقدر در درمان سرطان می‌تواند موثر واقع شود، گفت: در طب سنتی هیچ درمانی برای سرطان وجود ندارد ولی این طب می‌تواند در درمان‌های جانبی هچون کاهش حالت تهوع، بهبود آفت‌ها و ... موثر باشد و به بیماران توصیه می‌کینم در صورت ابتلا به سرطان به هیچ عنوان به دلیل درمان با طب سنتی وقت خود را تلف نکنند و در اسرع وقت به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.