اهدا ۵۰ دستگاه ماموگرافی دیجیتال در ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، میتسوگو سایکو روز یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پدرم مبتلا به سرطان است و با توجه به اینکه تشخیص بیماری وی دیر انجام شد، در حال حاضر در وضع مناسبی قرار ندارد، بنابراین می دانم که تشخیص زودهنگام سرطان بسیار مهم و اساسی است.

سفیر ژاپن در ایران افزود: حوزه سلامت یکی از مهمترین عرصه های همکاری ایران و ژاپن است که در اجلاس های مشترک و مذاکرات مقامات دو کشور به طور جدی دنبال می شود، چون ایران ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه سلامت و پزشکی دارد.

سایکو در ادامه گفت: بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان نیازمند توجه بیشتری هستند. همکاری ایران و ژاپن در زمینه‌های بشردوستانه به ویژه حوزه سلامت و پزشکی، اهمیت فوق العاده ای دارد و در مورد ادامه همکاری های مشترک، آمادگی داریم.

به گزارش ایرنا وی در پایان خاطرنشان کرد: ژاپن و ایران روابط نزدیک و دیرینه‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارند. دولت ژاپن همواره از پایبندی ایران به برجام حمایت و به منافع مردم ایران کمک کرده است. روابط ایران و ژاپن وارد نودمین سال خود می‌شود و از طرف دولت ژاپن مراتب قدردانی خود را نسبت به دست اندرکاران پروژه راه اندازی مراکز تشخیص زودهنگام سرطان اعلام می‌کنم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.