کاهش شیوع هپاتیت B و C  در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، سیدموید علویان گفت: حوزه سلامت در کشور از پیشرفتی قابل توجه و چشمگیر برخوردار است به‌طوری که در برخی از حوزه‌ها همگام با سایر کشورهای پیشرفته، قدم‌هایی موثر برداشته شده و اقدامات خوب بهداشتی و درمانی در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات امروزه حوزه سلامت اجرایی نشدن سیاست‌ها و مصوبات موجود در کشور بوده و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی مختلف در ارائه خدمات بهداشتی درمانی شده است.

رئیس اداره هپاتیت کشور افزود: کشور ما یک سری اسناد بالا دستی دارد و رهبر معظم انقلاب سند بالادستی در حوزه سلامت را ابلاغ کرده‌اند که در آن برنامه‌های متنوع توسعه گنجانده شده است.

علویان تأکید کرد: طی سالیان گذشته برنامه‌هایی مدون در حوزه سلامت مطرح شده است و موضوعاتی گوناگون در حوزه بهداشت و درمان در کشور وجود دارد اما متأسفانه موضوعات طوری بوده است که تا امروز مردم به مقدار کافی از برنامه‌ها  نفعی نبرده‌اند.

وی افزود: نباید تعارض منافع در هیئت پزشکی وجود داشته باشد و اگر چنین مسئله‌ای ایجاد شود باید فرد رسیدگی کننده به این گونه مشکلات و تعارض‌ها مشخص شود.

رئیس اداره هپاتیت کشور اضافه کرد: برخی از برنامه‌های مهم حوزه سلامت کاهش میزان پرداختی از جیب مردم، ارائه خدمات بهینه در حوزه سلامت، توجه ویژه به موضوع بهداشت و کاهش هزینه‌های درمانی از جمله اقدامات انجام شده در کشورمان است.

علویان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما این است که برخی از مسئولان اعتقاد راسخ به اسناد بالادستی ندارند و یا اشتراکی با تعارض طرح‌ها و دیگر برنامه‌ها دارند، برای اجرای سیاست گذاری باید مدیران کارآمد انتخاب شوند تا اسناد بالادستی که همه موارد را در خود جای داده است به زیبایی هرچه تمام‌تر در کشور اجرا شود.

وی یادآور شد: امروزه در ایران شیوع بیماری هپاتیت B وC نسبت به کشورهای همسایه کمتر شده و این مسئله نشان دهنده دسترسی مردم به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص بهداشت است.

به گزارش باشگاه خبر نگاران جوان علویان در پایان گفت: کاهش هزینه‌های درمانی یکی از موضوعات مهم و مطرح در کشورهای توسعه یافته است و ما نیز باید این گونه اقدامات را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.