فعالیت یکهزار و ۲۴۳ داوطلب پزشکی در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، هادی ایازی در مراسم تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی که صبح امروز در محل دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: بنا بود سرپرست وزارت بهداشت در این مراسم حاضر شوند، اما متأسفانه به دلیل کسالتی که برایشان به وجود آمده بود امکان حضور در این برنامه را پیدا نکردند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات داوطلبانه پزشکان در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این دوره ما شاهد خدمات گسترده‌ای بودیم. در سال‌های پس از جنگ نیز جامعه پزشکان داوطلب خدمات گسترده‌ای را به کشور داشتند که از موارد اخیر آن می‌توان به حضور داوطلبانه در زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه پزشکان داوطلب مشارکت گسترده و جدی در عملیات داوطلبانه دارند، گفت: جمعیت هلال احمر کشور ما نیز به عنوان یکی از هلال احمرهای خوب در سطح جهان شناخته می‌شود.
ایازی با اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه پزشکان خاطرنشان کرد: جا دارد از جناب آقای دکتر سیدحسن هاشمی نیز یاد کنیم؛ چند روز پیش در صحبتی با ایشان متوجه شدم که از امروز به مدت ۵ روز به بلوچستان رفته و در قالب اقدامات داوطلبانه اقدام به ویزیت چشم بیماران نیازمند در این منطقه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا وی در پایان با بیان اینکه یکهزار و ۲۴۳ گروه داوطلب پزشکی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از دلایل اعتماد مردم به جامعه پزشکی همین روحیه ارزشمندی است که پزشکان ما دارند. شما ببینید در همین حادثه زلزله کرمانشاه زمانی که ما اعلام کردیم به حضور پزشکان احتیاج داریم به قدری گروه‌های داوطلب به محل آمدند که حتی بیشتر از ظرفیت بود و این نشان می‌دهد پزشکان متعهدی داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.