پزشکان در رده سوم اعتماد مردم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، محمدرضا ظفرقندی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی به منظور تسکین آلام بشری (به رنگ سپید) که در دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پزشکی یک تیم است و اگر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در کنار هم نباشند نمی توانند به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند.

ظفرقندی افزود: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که مادری در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور ببیند که فرزندش از سوی پزشکان داوطلب درمان می شود، یک وقت است که ما کاری را برای مزد انجام می دهیم که این کار بدی نیست اما اوج کرامت انسان و ارزش انسان آنجاست که یک کار داوطلبانه ای را بدون مزد و برای تسکین آلام انسان های محروم و نیازمند انجام دهد.

سرپرست سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: جامعه پزشکی به رغم همه تخریب هایی که صورت گرفته جز سه سرمایه اصلی کشور است، افزایش سرمایه اجتماعی برای جامعه پزشکی یک سرمایه افزوده برای خدمت بهتر است. جامعه پزشکی در همه بحران های داخلی و خارجی بدون مزد و منت در عرصه خدمات داوطلبانه برای تسکین آلام بشری به افراد کمتر برخوردار و بی بضاعت حضور داشتند. این نعمتی است که خدا به ما داده و ما باید قدر آن را بدانیم.

وی اظهار داشت: جامعه پزشکی آمادگی دارد که مشکلات مردم را کم کند و به خوبی می داند که هر خدمت داوطلبانه به مردم هم پاداش آخروی دارد و یک سرمایه اجتماعی کشور است.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: در بررسی های اجتماعی مشخص شده که معلمان دارای رتبه نخست، اساتید دانشگاهها رتبه دوم و جامعه پزشکی رتبه سوم هستند.

سرپرست سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی با هلال احمر تفاهنامه ای را به امضا رسانده است. تا در زمان وقوع حوادث و بحران ها بتواند به وظیفه انسانی خود عمل کند.

در ادامه علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این همایش گفت: جامعه پزشکی پیشانی خدمات داوطلبانه و بدون مزد و منت در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور است.

وی افزود: جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر دو ارگان مردم نهادی هستند که در ارائه فعالیت های عام المنفعه و داوطلبانه اشتراکات فراوانی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: اعضای جامعه پزشکی عزیزانی هستند که خدمت به همنوع را بدون مزد و بدون منت و بدون دیده شدن انجام می دهند، فرشتگان سپید پوشی که با تسکین آلام بشری در دنیا و آخرت دارای جایگاهی رفیع و متعالی هستند.

پیوندی اضافه کرد: خدمات داوطلبانه جامعه پزشکی دارای یک نقش محوری در لحظات اول بحران ها و حوادث مختلف است. آنان افرادی هستند که فقط در روزهای اول زلزله کرمانشاه حدود ۳۳ هزار خدمت مستمر را به زلزله زدگان ارائه کردند و در کنار هلال احمر و سایر دستگاهها باعث کاهش آلام زلزله زدگان شدند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی همواره و مخصوصا در حوادث بزرگ در کنار جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه ارائه خدمت کرده است، این خدمات در سال های گذشته به صورت ثابت در موسوم حج تمتع با ۵۷۲ پزشک و اربعین حسینی با هزار و ۴۰۰ پزشک ارائه شده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حوادث نیز حضور داوطلبانه جامعه پزشکی موثر و چشمگیر بوده که در زلزله کرمانشاه، ورزقان، بم و حوادث پس از آن، پزشکان داوطلب در کنار جمعیت هلال احمر برای کاهش آلام مردم آسیب دیده حضور داشته اند.

پیوندی افزود: این پزشکان داوطلب نه تنها در حوادث بلکه در مشکلات زیست محیطی از جمله خشکسالی در پروژه ملی نذر آب در استان سیستان و بلوچستان نیز در قالب کاروان های سلامت به مردم محروم و شریف این منطقه خدمات قابل تحسینی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا وی در پایان گفت: اگر این فضای همدلی و همراهی نباشد تک تک سازمان ها نخواهد توانست به ارائه خدمات داوطلبانه به نیازمندان جامعه بپردازند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.