نخستین داروی ایرانی بدون عوارض درمان فقر آهن وارد بازار شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکانو قانون، امید رجبی با بیان اینکه داروی آهن مجوز سیب سلامت و کد ثبت فرآورده را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده است، گفت: این داروی گیاهی آهن به طور رسمی در تیر ماه سال ۹۷ در یکی از شرکت دارویی کشور آغاز شد و اکنون در سطح داروخانه‌های کشور موجود است.
رجبی اظهار کرد: همه دارو‌های آهن در شکل‌های مختلف از جمله شربت، قطره، کپسول بدون استثنا دارای مل و نمک هستند.

وی در ادامه تشریح کرد: بدن بر پایه یون طراحی شده است و مولکول آهن را نمی‌شناسد از طرفی‌آهن مولکولی است که دندان‌های بچه‌ها را سیاه و یبوست و اسهال ایجاد می‌کند و موجب اختلال در عملکرد کبد می‌شود.

عضو انجمن طب گیاهی انگلستان و انجمن دارو‌های طبیعی آمریکا اظهار کرد: داروی درمان قطعی فقر آهن در ایران به صورت صد درصد طبیعی با خواص منحصر به فرد و مطابق ساختار بدن انسان بر پایه یون طراحی و تولید شده است.

رجبی خاطرنشانکرد: فرمولاسیون نوین این دارو به درمان کم خونی فقر آهن منجر می‌شود و پس از مصرف آن بدن بیمار دیگر نیاز به استفاده از داروی کمکی ندارد، چرا که آهن موجود به دلیل یونی بودن ساختار آن به صورت کامل در بدن جذب می‌شود و در نتیجه آن عوارض کم خونی به طور کامل برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دارو فقط یک مکمل برای جبران کمبود آهن نیست بلکه بیش از ۱۲ ریز مغزی از جمله مقادیر بالای از ویتامین D و C، انواع کلسیم و منیزیم دارد و در حقیقت یک مولتی ویتامین مینرال حاوی آهن است.

عضو انجمن طب گیاهی انگلستان و انجمن دارو‌های طبیعی آمریکا گفت: نتایج مطالعات بالینی داروی درمان فقر آهن گیاهی با استناد خون‌سازی و تولید فاکتور‌های خونی از سوی پژوهش‌های مرکز تحقیقات پزشکی موکول دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیانگر درجه رضایتمندی بیماران است، همچنین این دارو در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی و مبتلایان به بیماری مزمن نیز کاربرد دارد.

رجبی در ادامه افزود: داروی گیاهی درمان فقر آهن با ساختار یونی کاملاً طبیعی است و ساختار آن با دارو‌های موجود در بازار تفاوت دارد و برخلاف مکمل‌های رایج از هیچ ماده شیمیایی، چون نمک‌های گلوکونات، فومارات، یا سولفات در ترکیبات آن استفاده نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان گفت: این داروی درمان فقر آهن حاوی عصاره آبی نوعی گیاه بومی فلات ایران شکر سرخ و طمع دهنده طبیعی بوده و است و هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد و فاقد افزودنی‌ها و شیرین‌کننده‌های مصنوعی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.