آشنایی با مسائل بودجه نقطه قوت وزیر پیشنهادی بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، بشیر خالقی با اشاره به اینکه سعید نمکی از چهره های آشنا در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: وزیر پیشنهادی از مجموعه دانشگاهی و متخصصان بهداشت و درمان کشور بوده که مسئولیت‌هایی در سطوح مختلف این حوزه داشته است.
 
خالقی در ادامه گفت: دکتر نمکی در آخرین مسئولیت، نماینده بهداشت و درمان در سازمان برنامه و بودجه بود و آشنایی با مباحث مربوط به بودجه یکی از نقاط قوت ایشان محسوب می شود. همچنین وی تنظیم کننده بسیاری از برنامه های بهداشت و درمان بوده و به مسائل این حوزه اشراف کامل دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم فعالیت در قالب برنامه ششم توسعه عنوان کرد: برای موفقیت در حوزه بهداشت و درمان باید در چارچوب برنامه ششم توسعه اقدام شود که از موارد مهم این برنامه پرونده الکترونیک سلامت و دیگری راهنمای بالینی است که بر مبنای آن هر انجمن پزشکی طبق موارد علمی فعالیت می‌کند و رشته های پزشکی را از نظر علمی تحت نظارت دارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکی از دیگر از مسائل مهم حوزه بهداشت و درمان را فعال کردن پزشکی خانواده دانست و گفت: این برنامه باید در تمامی استان هایی که توانایی دارند آغاز شود. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در پاره ای موارد با کمیته هایی که تشکیل می دهد برای پیشبرد اهداف برنامه ششم توسعه همکاری می کند.
 
به گزارش وبدا خالقی در پایان خاطرنشان کرد: با شناختی که از دکترنمکی داریم و مسئولیت‌های اجرایی که از ایشان دیده ایم مطمئن هستیم که براساس برنامه عمل خواهد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.