فلزات سنگین و مواد شیمیایی سرطان زا در رنگ تتو
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون، عبدالعظیم بهفر گفت: آمار دقیقی از تعداد افراد دارای تاتو در ایران در دسترس نیست، اما متاسفانه شاهد گرایش بیش از بیش برخی از جوانان به این نوع از تغییر در ظاهر بدن هستیم. با وجود اینکه این اداره کل تاکنون مجوزی برای تولید رنگ این فرآورده ها صادر نکرده است ولی مصرف غیرقانونی آن در سطح جامعه افزایش یافته است.

بهفر در ادامه گفت: این رنگ‌ها می‌توانند حاوی فلزات سنگین و مواد شیمیایی بسیار خطرناکی باشد که سلامت مصرف کننده را در دراز مدت با تهدیدات جدی از قبیل سرطان روبرو نماید.

مدیر کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: ضمن هشدار ویژه به متخلفین عرضه و بکارگیری این محصولات از خانواده و عموم مردم درخواست داریم تا از انجام چنین اعمال خطر آفرین و تهدید کننده سلامت جدا پرهیز نمایند.

به گزارش فارس وی در پایان تصریح کرد: برای صدور مجوز واردات و تولید این رنگ‌ها بر اساس الگوها و استانداردهای جدید بین المللی لازم است تا آزمایشات متعدد و چند مرحله ای عدم وجود مواد سمی یا ایجاد سمیت در بدن انجام شود که تاکنون شرکتی از این اداره کل چنین مجوزی دریافت نکرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.